View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det handler ikke om å gjøre hva som helst for pengenes skyld, det virker som om du mener at artister som gjør ansikt og hender ikke har yrkesstolthet. Du vil naturligvis ikke kunne gå inn på et seriøst sted og få tatovert ansiktet uten videre. Tatovører som gjør dette er useriøse som du sier. Men når dette gjøres på seriøse steder har klienten tenkt på dette i lang tid, og samarbeidet med artisten (over tid) om motiv og plassering for å oppnå ønsket resultat. Det er altså ikke snakk om å tatovere stjerner i trynet på fjortiser som snubler inn døra, men prosjekter som gjennomføres på en like seriøs måte som en hvilken som helst annen tatovering. Så jeg står på at det er helt legitimt å tatovere alle kroppsdeler.

Når det gjelder motiver du "vet" vil bli "stygge": Beauty is in the eye of the beholder. Jeg har sett tatoveringer på hånd, ansikt og kjønnsorganer som har tatt pusten fra meg. Jeg har sett tatoveringer jeg anså som stygge, men som bæreren elsket. Du kan ikke stille deg til dommer over andres oppfattelse av skjønnhet og seksualitet. Det syns jeg heller ikke en tatovør trenger å gjøre. Har jeg lyst på en kjønnstatovering som kun kommer til sin rett under reisning er det min rett, og selv om artisten selvsagt bør ha en høyere terskel i slike tilfeller, mener jeg at en også kan gjøre "stygge" jobber med hevet hode og integriteten i behold.

Når det er sagt har jeg full forståelse og respekt for at tatovører avviser visse typer jobber, enten de har en personlig overbevisning som forbyr det, eller de ikke har nok erfaring med den type oppdrag. Det er en ærlig sak.
Vis hele sitatet...
No har jeg aldrig sagt, og om jeg har sagt det, har jeg iallefall ikke ment det. DEt jeg tenker på er om useriøse tatovering artister. Om en tatovør tatoverer en fyr i tryne, genetalier, gir no jeg også godt f"" i, om de velger å tatovere slike steder som blir oppfattet som umoralsk, viser det ikke at tatovøren er useriøs aktør eller ei.
Det jeg prøver å si, er at en tatovør mister litt av æren sin, når han tar tatovering et sted, som den er dømt å mislykke. Eller forøvrig tar en tatovering som er dømt til å feile. som f.eks en liten tatovering med enormt mange detaljer, ser fin ut det første året, men ettersom huden eldres, vil det etter hvert se ut som en klump. En tatovør skal ikke alltid følge kunden sitt råd, komme med utspill, og nekte tatoveringer som kommer til å se helt jævlig ut mtp ulike faktorer, ikke bare ta en tatovering på en kunde for å tjene noen penger.

jeg har vært vitne til tatovør som har sagt blangt nei til kunder om tatoveringer de vil ha, grunnet masse detaljer som har lite plass, og vil se ut som en suppe etter få år. Slik skal det være etter min mening-

Det er iallefall hva jeg mener om saken, kan godt være at andre mener andre ting, det har jeg full respekt for.
Sist endret av Spelly; 29. juli 2009 kl. 23:56.