View Single Post
Sitat av LTd Vis innlegg
Vet du om dette er nytt?

Da jeg var student så satte jeg bare opp en ekstra postkasse utenfor det huset jeg bodde i, og posten kom som avtalt. Men de må jo selvsagt ha et system på dette ja. Kan det tenkes at hvis de får et nytt navn på en adresse, altså et navn som ikke står på lista deres, så verifiserer de bare at det navnet finnes på en kasse på den adressen og så oppdaterer registeret automatisk?
Vis hele sitatet...
Aner ikke når det kom, men det må være mer enn 5-6 år siden.

Det går ikke automatisk, men om budet ser at det begynner å komme post til en ny person på en adresse samtidig som at navnet dukker opp på en postkasse på den adressen, virker det jo logisk at det er en person som har flyttet dit, spesielt om det er brev fra bank, teleoperatører og lignende. Det de egentlig skal gjøre da er å legge en lapp i kassa med anmodning om å melde adresseforandring.

Men de kan også bare notere det ned selv og legge det til "retting". Da vil en av de som har tilgang til datasystemene registrere navnet manuelt. Om personen allerede er registrert på en annen adresse, vil han da automatisk få et brev på den gamle adressen med spørsmål om han ønsker å være registrert på begge adressene.

Men når alt kommer til alt, finnes det også late/slurvete folk i posten, så at ting faktisk gjøres som det skal er det ingen garanti for.
Sist endret av KultNick; 20. november 2012 kl. 22:58.