View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke opplevd noen sammenheng med tripp men det kan høres ut som at du forventer meditasjon som noe annet enn det er. Meditasjon er kjedelig og man skal ikke forvente at det er kult og underholdende. Som Bearass sier handler det om å roe tankene, tømme hodet og å eksistere i nuet, og ikke om å bruke nuet til å fantasere om trippy ephiphanies.

I meditasjon skal man ikke presse seg til å oppnå noe annet og heller ikke presse seg selv til å oppnå ro. Da blir de forventningene bare et stressmoment for underbevisstheten som ødelegger. Jeg så en on point illustrasjon en gang med to stykker som mediteterte, den ene satt å tenkte "Nå må jeg oppnå zen snart, nærmer jeg meg nå, nå da, ååh hvorfor skjer det ikke" osv. Mens den andre hadde en helt tom tankeboble. Jeg tror kanskje jaget ditt og forventningen din, savnet ditt over det du har oppnådd før saboterer for deg.. I tillegg til generelle bekymringer og uro man har i et materielt liv som du er inne på forhold til corona-bekymringer og tankespinn.

Den indre roen er ikke noe man får eller finner, det er noe man trener på.