View Single Post
Så har kløna litt med dette i det siste; virker som min versjon av ffmpeg ikkje aksepterer -c copy fil.navn men eg må ha med -acodec copy -vcodec copy fil.navn for at det skal bli noe suksess.

Med det i bagasjen satte eg ut for å forenkle prosessen med å få tak i url'en som trengtes. Usikker om metoden er bombesikker, men legger ut her så folk som faktisk har peiling kanskje kan rafinere og forbedre:

Lag et bookmark med følgende javascript kode som url.

Kode

javascript:(function(){if(location.href.match('tv.nrk.no'))var hls=document.getElementById('playerelement').getAttribute('data-hls-media');var ffmpeg_cmd='ffmpeg -i '+hls.substring(0,hls.indexOf('mp4.csmil')+9)+'/index_4_av.m3u8'+'  -acodec copy -vcodec copy '+document.querySelector('meta[property=\'og:url\']')['content'].substring(8).replace(/\//g, '.')+'.mkv' ;window.prompt('copy to clipboard ctrl+c: ', ffmpeg_cmd);})();
Besøk så tv.nrk.no; finn fremm programmet du vil lagre, og "naviger" så til bookmarklet'et du nettopp laga. Dette skal i teorien åpne en dialog som viser ffmpeg kommandoen du trenger for å lagre programmet til disk. Det skal ikkje være nødvendig å på forhånd endre avspillingstype til "link til HLS".

eksempel på output som kommer i dialogen (for S01E01 Ukas Vinner):

Kode

ffmpeg -i http://nordond28b-f.akamaihd.net/i/wo/open/ac/ace7276decc8a5f02cf1f3274ebaae257456b557/42348bba-813d-4161-9a86-aefefab63f47_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8 -acodec copy -vcodec copy tv.nrk.no.serie.ukens-vinner.MUHH41000116.sesong-1.episode-1.mkv
Filnavnet foreslås fra en meta tag, men kan selvsagt redigeres, eller koden kan tilpasses eller whatever.

Ved å bytte window.prompt med windows.open kan man lage en pop-up som sender en request til en server for å legge showet i en download kø eller lignende.