View Single Post
Har gått på Subutex i snart 2 måneder nå. Har tatt heroin 7-8 ganger i løpet av den tia. Syns Subutex er jævlig kjipt egentlig, men jeg har ikke sjans til å holde meg clean uten det, så det er vel det minste av to onder.

En vanlig bi-effektav sub er at man blir jævlig passiv. Jeg føler ingenting (enda mindre enn jeg pleier), bryr meg om ingenting, og gidder ingenting. Dagene går stort sett til å sløve foran PCen. De gangene jeg har holdt meg opiat-fri i 2 uker har jeg en mye større "gnist". Men med sub får man alle de kjipe effektene av opiater, uten noen av de gode. Noen av de er enda verre på sub faktisk. På heroin var jeg brukbar i senga, men nå må jeg skippe en dag hvis jeg i det hele tatt skal ha lyst. Har heller ingen trang til å trene eller annen fysisk aktivitet. Spurte legene om det kan ha noe med testosteron å gjøre, men de sa at sub ikke stagnerer produseringen av det i motsetning til andre opiater. Men jeg tviler..

Jeg har veldig lyst til å trappe ned, men det skjer ikke før jeg er kommet inn i LAR (har blitt henvist), og derfra tar det nok noen måneder, fordi folk i helsevesenet har så sinnsykt boner for at folk på sub må "stabilisere" seg. Med "stabilisere" mener de å putte deg på en dose mye høyere enn du trenger, for å senere trappe deg ned. Det er jo STIKK motsatt fra hvordan de anbefaler å bruke absolutt ALLE andre medikamenter! Da starter man på en lav dose, og bygger den opp etter hva du trenger. Det gjør meg forbanna. Jeg ble faen meg frisk av 2mg da jeg fikk det første dagen, men de skulle tvinge i meg 8mg. Så nå er jeg jo selvsagt avhengig av det nivået, og om jeg bare skulle ta 2mg nå ville jeg fått abstinenser.

De gangene jeg har sprukket er det egentlig bare fordi jeg har lyst, er ikke sånn at jeg desperat trenger heroin. Har greit med penger, får ingen abstinenser så lenge jeg ikke går over 2 dager uten sub (det betyr også at jeg ikke får en veldig sterk rus), så det gjør egentlig ingen skade. Må slutte helt når jeg kommer inn i LAR da de tar urinprøver, og jeg må pisse rent i et år for å få tilbake lappen. Vil ikke ha noe problem med å holde meg unna H når det påvirket meg negativt å bruke det. Men akkurat nå blir det et lite lyspunkt i en ellers grå og kjedelig hverdag.

Til tross for alt dette, er jeg faktisk glad jeg går på sub. Det er utrolig deilig å aldri være dopsjuk, blakk og stressa hele tiden. No offense, men når jeg går forbi 'plata' blir jeg litt disgusted på mine vegne siden jeg har hengt der.