Tråd: Frikortgrense
View Single Post
Sitat av C.Hendrix085
Ja, det er sunt å reflektere over hva pengene går til og hvor bra vi egentlig har det. Men syntes du at slike tilfeller som jeg nevnte skal skje i Norge - verdens beste land å bo i- idag? Det gjør ikke jeg. Så, en høyere frikortgrense med visse forhold tilrettelagt for å få det innvilget, er jeg helt for.
Vis hele sitatet...
Der fikk du et gratis KP da jeg bomma på quoteknappen og, gitt.
Uansett, det jeg gjerne vil få fram i denna diskusjonen er at påstader som "skatt er teit" ogsånn blir bare for dumt. Det blir vanskelig iblant, det ekke til å skyve under teppet, men likevel betaler jeg skatten min med glede. Skatt må nemlig til for å opprettholde velferdsstaten vår. Jeg mener også at om man som ung voksen og oppover fortsatt synes skatt er teit, har foreldre og skole feila hardt i oppdragelsen. Om en ikke føler at en vil bidra til samfunnet ved å dele sine kroner, er det åpenlyst noe feil et sted. Det hadde ikke vært så jævlig rått å måtte selge unga sine om en mista jobben, for å sette det litt på spissen. Ellers er jeg helt enig i at vi må engasjere oss i hvor skattepengene faktisk går, og å hele tida ha en åpen debatt hvor vi kan diskutere hvordan vi har det, og vil ha det.