View Single Post
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Jeg vil ikke kalle deg noen av de tingene Men jeg ønsker å åpne opp. Er ikke spesielt plaget av dørselgere og bor i et trivelig nabolag. Når noen ringer på uanmeldt (ikke ofte) er det stort sett en eller annen nabo som trenger å låne noe eller få hjelp til et eller annet. Det synes jeg bare er hyggelig.

Kan ikke sette opp kamera ute. Ihvertfall ikke lovlig.
Vis hele sitatet...
¨

Vel hva blir minst krøll for deg tror du? At du har kamera på utsiden slik at du ser hvem som står på trappen + kanskje får filmet en uskyldig nabo som sniker seg stille inn etter å ha smugrøket eller at du slår ned en som trenger seg inn i ditt hjem?

Om det er slik at du ikke ønsker konfrontasjon og du ønsker ikke å sitte bak låst dør så vil jeg si at kamera er vel kanskje det mest praktiske tipset du har fått. Ja pluss det med at dørklokken ikke virker så heng lapp om å ringe deg. Du kan jo bare fjerne batteri til dørklokken eller lodde av/klippe av ledning om dørklokken ikke har batteri.

Om du har noia for å ha kamera på utsiden så kan du skaffe en billig brukt laptop og pelle ut kamera fra laptop'n og montere den plant så det bare ser ut som et kvisthull så er det heller ingen naboer som vet at du har kamera.

Alle forslag i tråden er jo langt bedre enn å gripe til vold, slå noen med balltre eller stikke kniv i magen på en inntrenger. Spesielt når du ikke frykter for egen sikkerhet og virker rimelig sikker på at disse kun vil snakke litt hardt til deg.

Btw....om noen kommer hjem til en for å snakke litt hardt til en så er en kanskje ikke fullstendig uskyldsren i utgangspunktet? For om du var kjemisk fri for all skyld og har verdens reneste samvittighet da hadde vel den gjengen du forventer skal banke på døren din heller banket på en annen dør?
Sist endret av _abc_; 3. desember 2020 kl. 00:38.