View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Nej, dumme kvinnfolk. Du har helt feil.
Vis hele sitatet...
Hva som er riktig eller galt i denne saken er jo åpenbart ikke helt opplagt siden den nå går over flere sider der folk presenterer ulike meninger og historier. Et enlinjers svar av typen "ja, dette er riktig" kan sikkert ansees som et rimelig svar tidlig i tråden, men nå? Ta deg ei bolle. Spesielt siden det er et tilsvar på en lite informativ post, så burde du tatt deg bryet med å utdype hvorfor du mener det forholder seg slik.

Videre reagerer jeg sterkt på at du bruker formuleringen 'dumme kvinnfolk'. Dette er et ordvalg jeg ofte ser, og hadde jeg like ofte sett 'dumme mannfolk', så hadde jeg ikke lagt noe i det. Slik er det dessverre ikke, og jeg kan ikke annet enn anta at du er en misogyn drittsekk, dog muligens ubevisst.

Avlutningsvis: det er ikke ofte jeg pirker på språk, men jeg ble virkelig i dårlig humør av å lese posten din. I tillegg er feilene såpass grove at jeg anser litt språkrøkting som nødvendig. Du begår to alvorlige feil. Den ene er at du ikke klarer å stave ordet 'nei' riktig. Den andre går på dette med rett og galt: man har rett, men man tar feil. Jeg forventer nesten at du nå skal begynne å sutre over dysleksi, men begge disse feilene skyldes latskap og manglende språklig bevissthet. Vennligst spar oss.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. januar 2019 kl. 14:42.