View Single Post
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
De skal da for faen ikke gjøre det til mitt problem at de ikke har vekslepenger.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke ditt problem! Hvis du ønsker å betale 1000 kroner for en flaske cola så tror jeg du får lov til det! Når du ønsker vekslepenger tilbake - som butikken ikke har - så er det du som gjør det til ditt problem.

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nå har denne stasjonen blitt rana x antall ganger, men allikevel burde de ha nok veksel i kassa. Det mener jeg uansett hva dere sier om saken
Vis hele sitatet...
Vent.... hva? Kan du forklare meg hvordan i alle dager du klarer å resonnere deg fram til det der? Du vet at stasjonen har blitt ranet flere ganger. Da pleier det å strammes inn på kontantbeholdning og rutiner rundt pengebehandling. Og allikevel mener du at de burde ha tilstrekkelig veksel i kassa til alle som kommer innom?

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jobber selv i servicebransjen og veksle penger gjør jeg "hver dag".
Vis hele sitatet...
Dette har jeg virkelig store vansker med å tro på. Jeg ønsker at du gir meg et ordentlig svar på dette scenarioet:
  • Du står i kassa på stedet du jobber
  • Det kommer inn 15 kunder
  • Alle kjøper varer for mellom 15-50 kroner
  • Alle betaler med 1000 lapper
  • Du har 2000 i veksel i kassa. Blanding av 200, 100, 50-lapper og alle mynter
  • Sjefen er ikke på jobb, du er alene
  • Du har ropt ut til alle i køen og spurt om noen kan veksle - ingen kan fordi alle har bare 1000-lapper
  • Du har løpt over til nabo-butikken og spurt om de kan veksle. Han har ikke noen veksel igjen, siden det kom innom 2 stykker som betalte med 1000-lapper

Etter at du har ekspedert 2 av de 15 kundene har du 2 1000-lapper i kassa, 2 tjuekroninger, 1 femmer og 3 1-kroner. Hva gjør du når tredjemann kommer og skal kjøpe en cola og betale med en 1000-lapp?