View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tordsin Vis innlegg
Måtte det noen kverulante til for å få det tydelig at jeg "åpenbart ønsker å røyke lovlig" når resten av verden nettopp røyker Cannabis lovlig? Jeg skal prøve å ha som utgangspunkt at du har rett i det du sier om disse fiskene, poenget mitt er at siden det er som det er så bør de få gjøre det lovlig. For da kreves det kvalitetskontroller for å forhindre skadevirkninger osv.

Og de forsket på Cannabis på den tiden som vi helst vil se vekk i fra: da de sydde i hjernene til mennesker og kalte det for forskning. Du minner om noen som snakker om ett egg som freses i en panne.



...for da kreves det et tilbud om kvalitetssikring, mente jeg. Beklager

kommer det en oversikt over slettede og redigerte svar?
Vis hele sitatet...
Men la oss si at det blir lovlig, produsentene må få varene sine godkjent, importørene må betale toll, utsalgssteder må betale (kreve inn) mva, betale arbeidsgiveravgift, skatt, forsikringer, ansatte, leie av lokaler osv. Hva slags avgiftsnivå tror du cannabis ville ligget på når du ser avgiftene på resten av varene i Norge?

Hvor mye tror du ett gram cannabis ville kostet i en lovlig setting her i landet?
Du får kjøpt sigaretter til 1000kr for en kartong på butikken, men det finnes også ett sort marked for dette hvor den samme kartongen koster 400kr.

Du hadde vært heldig om du så et gram cannabis til under 300kr i et lovlig utsalg.

Du vil aldri bli kvitt dårlige varer eller selgere ved å gjøre det lovlig, de ressurssterke vil kunne kjøpe kvalitetsvarer lovlig, men for de svakeste i samfunnet vil alt være som før.