View Single Post
Dette er ikke moralisme, men jeg er bare irritert. For hver jævla idiot som bestemmer seg for å gi totalt blanke i føringene myndighetene gir oss, er vi enda nærmere at situasjonen eskalerer til det verre. Det betyr ikke bare at flere mennesler kommer til å dø unødvendig, bare det burde være grunn nok til å tenke seg GRUNDIG om før man foretar seg noe som helst. Men det betyr også at sannsynligheten for at JEG ikke kan gjøre ting som å besøke de jeg er glad, tjene noen ekstra slanter i sommer, eller kunne være sammen med venner uten å måtte hele tida passe på å holde avstand.

Du kan prate så mye du vil om at du skal være forsiktig, at du skal holde karantenen etterpå. Men faktum er at med mindre du har på fullt smitteværnsutstyr, lik de har på sykehus, gjennom hele reisa, så vil du øke risikoen for smittespredning.

Jeg skal ikke prakke på deg masse klisjeer om dugnad og samvittighet. Men jeg vil du skal vite at det er mange som er passe forbanna på folk som deg akkurat nå. Når atpåtil den eneste grunnen til at du reiser er at du vil røyke deg fjern, så høster du absolutt NULL empati fra meg om noe uventet skulle skje på reisen din.