View Single Post
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
At dere ikke gidder se en video fordi den utfordrer deres ståpunkt får være deres problem, men da kan dere også trekke unna diskusjonen enn så lenge. Solarfields kan ikke gjengi i ord her på forumet det en lang video viser i form av bilder og videoklipp. Men jeg skjønner ikke at du gidder Solarfields, folk som disse foretrekker å gå sammen og angripe deg heller enn å gi informasjonen du kommer med en sjans uansett
Vis hele sitatet...
Det er helt innafor å linke til videoer som visuelt underbygger de argumentene man har fremsatt i debatten. Det er imidlertid ikke greit å outsource selve argumentasjonen sin til youtube. Hvis du ikke begriper det, så har du ikke skjønt hva en skriftlig nettdebatt er for noe. Det er en intellektuell øvelse som er ment å baseres på logiske argumenter og meninger som man selv innehar. Å formulere disse argumentene og å lese andre brukeres argumenter, er grunnen til at vi er her.

Et annet prinsipp i forumdebatter er at all argumentasjon er lett å søke opp, sitere og svare på. Å svare på timevis med video er helt håpløst, og det omgår de etterrettelige rammene vi har i en skriftlig debatt, hvor alle kan se svart på hvitt hva som har blitt fremmet av argumentasjon gjennom hele diskusjonen. Hvorfor skal én person få kaste bort alle andres tid med lange videoer, istedenfor å faktisk bidra med egne tanker i debatten, slik som de andre gjør?

Hvem som helst kan poste youtube-linker. Hvis man vil se youtube-videoer fra folk som er uenig med en, så kan man bare søke opp dette selv. Men det er ikke derfor vi logger inn på freakforum etter middagstid. Det er for å lese og diskutere, og hvis man ikke evner å delta innenfor debattens rammer, så får man bare la være.

Hvis du er uenig så har jeg en onkel som er utdannet retoriker og medieviter. Han vil gjerne ha en lang skype-samtale med deg om hva rammene for en nettdebatt er for noe. Du setter gjerne av halve kvelden til det, right?
Sist endret av mentalmelt; 25. september 2018 kl. 21:45.