View Single Post
aig
Flink gutt
Trådstarter
146
Jeg snakket nettopp med min kusine, hun har en venninne som er alkis. Denne venninen hadde prøvd seg på Vangseter og hun sa det var dårlige greier og bortkastede penger. De terapeutene de har er tidligere alkoholikere og har ingen utdannelse. I tillegg så maste de om dette med Anonyme Alkoholikere 12-trinns program, og de maste om Gud og slike ting. Det virket som en slags sekt. Hun følte også at alt var bare i store grupper hvor du måtte dele dine personlige erfaringer og ikke noen individuell forståelse eller oppfølging. Hun begynte å drikke igjen kort tid etterpå. Nå er hun på Borgestad klinikken i Skien og sier det er mye bedre og hun er fornøyd, selv om det er i det offentlige.

Jeg fikk også personlig snakke med en "rusterapeut" fra Alfa Behandling og hun hadde ingen utdannelse, men hun var tidligere alkoholiker og hadde tatt noen kurs.

Faen, nå begynner jeg å bli skeptisk. Det må jo finnes en seriøs rusklinikk ett eller annet sted der ute. Jeg vil ikke betale 100000 kroner for noen ukers avrusing, og deretter begynner jeg å drikke igjen når jeg kommer hjem fordi jeg kjeder meg.

Jeg visste at Anonyme Alkoholikere 12-trinns program hadde et punkt om å overlate seg til en "høyere makt" men jeg trodde de i moderne tider hadde gått i bort fra denne tvangen om Gud og du kunne velge hvilken høyere makt som passet deg. Men jeg hører at de fortsatt maser om å tro på Gud for å bli frisk.
Sist endret av aig; 15. desember 2017 kl. 06:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.