View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av celtseus Vis innlegg
Når kokain fremstilles fra coca-planten tilsettes store mengder farlige kjemikalier så naturlig eller bra for helsen er det hvertfall ikke.. Det bladene blandes med er sement, litervis med bensin, natriumhydroksid som er sterkt etsende på metaller og ødelegger lær, gummi, plast og kan brenne gjennom hud, blekemidler, parafin, og andre syrer som vanligvis finnes i sterke rengjøringsmidler, klorin som brukes bla som rengjøringsmiddel for doskåler, batterisyre og masse toxic shit. Og det er bare i prosessen i sør amerika for å gjøre planten til rusmiddel og ekstrahere til cocaen til pulver, etter det blander x antall ledd smuglere og dealere enda fler kjemikalier inn for å gjøre mer profitt på mengden som selges til brukerne.

Her kan du se et klipp av fremstillingsprosessen i Colombia og her fra Amazonas.

Gordon Ramsey har en bra dokumentar der han utforsker hvordan kokain lages og hvordan kartellene utnytter fattige bønder, jeg kan ikke finne dokumentaren på nettet men du kan se et klipp fra den her hvor du også får se fremstillingsprosessem.
Vis hele sitatet...
Jeg føler at jeg må motbalansere denne teksten litt, ikke det at jeg sier kokain er trygt og helsebringende, men jeg får litt vondt i meg når noen misforstår kjemi såpass.

Poenget er: Det er mange farlige kjemikalier som brukes i mange prosesser for å lage mange forskjellige ting, det betyr imidlertid ikke at disse farlige kjemikaliene er igjen i det ferdige produktet.

Det brukes f.eks mange farlige kjemikalier i prosessen med å lage papir, men papir i seg selv er ikke giftig.

Et bedre eksempel kan f.eks være ekstrahering av DMT fra plantemateriale. Man bruker da en base sammen med plantemateriale som man kverner opp, dette tilsetter man noe petroleumseter eller nafta til og så lar det ligge. Løsningen skiller seg i to lag og man heller av topplaget som inneholder DMT.
DMTen vil krystalisere seg og man heller av petroleumseteret/naftaen og lar det tørke.
Man sitter da igjen med krystalliserte alkaloider fra plantematerialet, dette vil avhenge litt av plantematerialet du starter med, men la oss si du har brukt Mimosa tenuiflora, vil man sitte igjen med mest n,n-DMT, noe 5-MeO-DMT, og veldig små mengder av et par andre alkaloider.
Som sagt skal restene tørke, petroleumseter/nafta fordamper veldig fort og du vil som sagt ikke sitte igjen med rester av dette i det ferdige produktet.

Med det sagt, så er det selvfølgelig mye annet som er jævlig kjipt med produksjon av kokain, så om man skal være etisk rusbruker så styrer man unna.
Sist endret av Dodecha; 10. mai 2021 kl. 17:39. Grunn: Skrev feil navn på plante