View Single Post
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Video får jeg dessverre ikke sett her og nå, så det får bli til siden. Men kanskje du, som formodentlig har skummet gjennom, kan gi et lite resumé? Rent spesifikt, så ønsker jeg konkrete tilfeller av terrorisme, voldsutøvelse, angrep på demokratiet og lignende som har foregått i vår del av verden de siste årene. Ikke det altså? Tenkte meg det.

Dette er whataboutism. Litt pinlig å se slik retorikk bli tatt i bruk såpass omgående, spesielt siden jeg eksplisitt gjorde det klart at jeg kjente til taktikken og forventet å se den komme, men jeg kan ikke si jeg er spesielt overraska. Så, siden du også føyer deg pent inn i rekka av de som på ikke spesielt elegant vis forsøker å danse deg unna problemtstillingen, la meg heller vise deg hvordan du forsøkte på det og hvorfor det ikke lykkes.
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Han forklarer det utmerket her. Eckhart er nok også en av verdens mest balanserte personer. Og nei, jeg er ikke rasist, nazist, facist eller noe slikt bare fordi jeg påpeker at det radiale venstre er mer skummelt per nå.
Vis hele sitatet...
Se, her fremmer du ikke egne argumenter. Det overlater du til Eckhart. Og han argumenterer formodentlig for hvorfor han mener at "venstresiden" (hva nå enn han legger i det!) er skumlest i dag, men han fremlegger ikke konkrete eksempler på hvordan venstrevridde gærninger har sprengt regjeringskvartalet i lufta eller noe. Det har nemlig ikke skjedd. Det du gjør er å heller forsøke å flytte diskusjonen over i en helt annen grop der verbale utspill og ikke-voldelig respons står i høysetet - sånn at vi nok en gang beveger oss vekk fra kjernen her som altså koker ned til at det i vår avkrok av verden ikke har vært så mye drap og bomber fra kommunister og anarkister siden Baader-Meinhof. Denslags har vi imidlertid sett i rikelig monn fra nynazister og lignende avskum, derfor er folk forståelig nok mer bekymret for denne grupperingen enn for andre. Selv er jeg i alle fall mer defensiv mot folk som vil drepe meg enn folk som mener jeg er en tosk. Synes du det er en urimelig eller irrasjonell innstilling?

Egentlig kunne vi la dette mageplasket ditt stå for avlutninga, men la oss se litt videre likevel.

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Ubalansen man ser i feks Sverige, Tyskland osv. Personlig ville jeg nok stemt AP, men siden de er feige ift rusreform blir det Høyre. Det betyr ikke at jeg er rasist, så skjerp dere. Jeg identifiserer meg ikke som verken Høyre eller Venstre. Virker som dere elsker å få identifisert dere med en av sidene og sutre, hyle, si at andre er sånn og sånn.. Og ikke minst, dere skal være "de gode". Det som heller er viktig å tenke på er å prøve å møtes i midten. Balanse og det å kunne snakke sammen på tross av uenigheter.
Vis hele sitatet...
Igjen, la oss finne frem tall her. Hvor mange har sagt at man er rasist om man stemmer høyre? Skal vi se, eksakt ingen. Hyl og tenners gnissel, og påstander om at man tilhører De Gode(TM)" - øh, nei? De eneste som har påstått at politiske partier med stortingsrepresentanter er farlige ekstremister er de som hakker på Rødt og MDG. Og da burde de kanskje kunne gjøre rede for hvor mange femtenåringer MDG har myrdet med kniv på åpen gate fordi de har brukt ytringsfriheten sin til å fremsnakke fossilbiler eller noe, da? Eller kanskje noen kan gi en liste over antall medlemmer av unge høyre som har blitt plaffet ned av Moxnes på sommerleir?
Ikke det altså?
Hvis du virkelig mener at representanter for "ytre venstre" er farligere enn Kvisler & Jahr eller Breivik - kan du da vennligst fremlegge noen eksempler på hva de har gjort?
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
For meg virker den ekstreme venstresiden klart verst her. De SKAL ha rett, ellers er meningsmotstandere rasister/homofober eller whatever. One-upmanship kalles det og sikkert vanskelig å slutte med når selvfølelsen er blitt avhengig av det og man lever i en fantasiverden der man vil åpne grensene og la alt mulig skje for å virke som "den gode"
Vis hele sitatet...
Så "venstresiden" vil altså ikke gi seg i debatt. De fortsetter å argumentere for saken sin innefor ytringsfrihetens rammer til tross for at enkelte meningsmotstandere er ubekvemme når de går tom for argumenter. Denne skumleste venstresiden fortsetter å samarbeide for endringer i samfunnet ved hjelp av demokratisk deltakelse. Og de vil altså ikke bli pålagt å endre mening, til tross for at du og mange andre mener de tar feil. Dermed er de altså like farlige som rovmordere og terrorister? Seriøst?

Vet du hva som er det mest tragiske oppi alt dette? Det er faktisk ikke at argumentasjonen din er like fraværende som hos alle andre; det er forventet. Det tragiske er at du tilsynelatende føler større tilhørighet med og sympati for folk som går inn for å ødelegge samfunnet når de ikke får vilja si.

Neste!
Sist endret av Myoxocephalus; 14. mars 2021 kl. 21:35.