View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg begynner å bli temmelig pisse lei denne polariseringen, hvorfor må alt trekkes ut i de ekstreme fløyene?

Jeg anser meg selv som en person som heller mye mer mot venstresiden enn mot høyresiden, rett å slett for jeg innser det enkle faktumet at idioter eksisterer uansett religion, hudfarge eller politisk tilhørighet og vil heller vurdere folk på individuell basis.
Jeg er absolutt ikke den eneste med slike meninger, men det er jo overdriving, feilrepresentering av meninger/sitater etc som skaper "liv og røre", så jeg legger mye av skylden på redaktører i visse "nyhetskanaler".
Folk med ekstreme meninger har eksistert siden tidenes morgen, forskjellen er at før var de representert av den sure gamle onkelen du bare trengte å relatere deg til på familiens julebord, og du kunne glatt ignorere ham resten av året.
Nå har disse tullingene verdens største talerør og evnen til å organisere seg: Det er den sørgelige baksiden av ganske imponerende teknologi: Internett og smart-telefoner.
På en side har forskere, utviklere, hobbyister og mange andre grupper som bidrar til positive ting et fantastisk verktøy for informasjon og samarbeid, men det har også de bittre sure konspirasjonsteoretikerne. At vi i 2021 har folk som faktisk tror jorden er flat er så tragikomisk at man i noen svake oppgitte øyeblikk tviler på om menneskeheten fortjener å overleve...