View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Skrevet fra et tydelig venstrevridde utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Forventer du alle skal si seg enig i det, om du unnskylder uttrykket, høyrevridde utgangspunktet i tråden? Freak blir vel også rutinemessig anklaget for å være kun marginalt mer høyrelenende enn Marx, så at det dukker opp uenigheter rundt premisset burde vel strengt tatt ikke være noe sjokk.

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Dersom høyresiden skal kobles til massedrap, så må vel også venstresidens sosialister og kommunister stå til ansvar for den ideologien med absolutt mest blod på hendene i den moderne tidsalder, nemlig nettopp kommunisme.
Vis hele sitatet...
Må de det? Hvorfor? Blir det gjort andre veien? Merk at jeg ikke snakker om koko-ekstreme posisjoner som sier hva som helst og derfor kan cherrypickes hele dagen fra begge hold, men tror du "mainstream-venstresiden" helt ærlig sammenlikner høyresiden med Holocaust, slik du langt på vei insinuerer?

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Det at det er pakket inn i fin retorikk om at alle er like mye verdt og at det blir perfekt om bare alle blir like, skjuler baksiden der de som ikke er enige gang på gang ender opp i en massegrav. Jeg blir smått overrasket over hvor historieløs venstresiden er når det kommer til kommunismens realiteter, men det hadde kanskje ført til dårligere valgresultater.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært kult med litt mindre titanisk uredelig debatteknikk. Jeg begynte å liste opp ting i denne linjen som er urimelige påstander og insinuasjoner, men det ble etter hvert nesten en ord-for-ord-gjentakelse av det du skriver. For eksempel:
- Venstresiden mener alle skal være like
- Venstresiden er kommunisme
- Venstresiden/kommunister dreper alle uenige
osv

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Når det kommer til dekningen i norsk media, så er det linket tidligere til undersøkelsen som viser at norske journalister, som flesteparten av de internasjonale journalistene og mediehusene, har kraftig slagside mot venstre. Dette kommer tydelig til syne gjennom dekningen av f.eks Trump og Sverige Demokratene mm.
Vis hele sitatet...
Eksempler på ting de har skrevet om Trump, SD osv. som faktisk er urimelige? Og tatt i betraktning måten du selv konsekvent formulerer deg på og karakteriserer meningsmotstanderne dine, regner jeg med det er innlysende at jeg ser etter noe ganske substansielt urimelig...

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Til sist et tankeeksperiment, som jeg enda ikke har fått et saklig svar på. Hvorfor får ikke de nazistiske organisasjonene hverken marsjere eller markere seg uten et voldsomt angrep fra både media og venstresiden forøvrig, men samtidig får Rødt, selvutnevnte kommunister, både stille til valg og marsjere med bannere uten at noen løfter en finger?
Vis hele sitatet...
Fordi nazistiske organisasjoner hovedsakelig er bygget rundt intoleranse og hat, og Rødt er ikke det. Er det saklig nok?

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Om det er fordi nazismen står for så mange drap historisk sett, så burde Rødt havne i ihvertfall den samme kategorien, med sine utallige historiske drap knyttet til deres ideologi.
Vis hele sitatet...
Du påstår med andre ord direkte at det norske politiske partiet Rødt har begått massedrap. Kult.
Sist endret av robhol; 11. mars 2021 kl. 13:38. Grunn: Forumet føkker opp. :p