View Single Post
Vasken's Avatar
Trådstarter
Burde lagt til at jeg mente ikke bare i Norge, men internasjonalt også. jeg mente også å inkludere radikale forresten, men det klarte tydeligvis toppen å surre til når jeg skrev My bad! Jeg prøver å bli bedre.


Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg tror det kan være nyttig å avklare et par ting:

1: Hva mener du med "høyresiden", dvs. hvilke standpunkter er det du assosierer (og ikke) med disse merkelappene? Konkrete personer eller grupperinger? Tilsvarende for "venstresiden".
2: Fokus fra hvem, og på hvilken måte?
3: Hvilket spekter snakker du om?
4: Hva gjør at du sitter igjen med dette inntrykket?
Vis hele sitatet...
Tok meg friheten til å nummerere de spørsmålene:

1: Høyre assosierer jeg med kapitalisme, egen nasjon i fokus og tradisjoner. Venstre assosierer jeg med sosialisme, vitenskap og åpenhet.

Eksempel på Venstre grupperinger: Antifa.
Eksempel på Høyre grupperinger: SIAN.

2: Ifra de kjente mediene generelt, aviser, tv. Spesielt i Norske aviser og på NRK. jeg synes mye blir representert med et upartisk syn mot høyre, gjerne vridd og tolket på verst mulig måte. Ikke alt selvfølgelig, men det er inntrykket jeg sitter igjen med.

3: Kan du forklare hva du mener?

4: Det er jeg ikke 100% sikker på, men jeg vil si min skeptiske holdning til media. Har vært i media på både godt og vondt, og det meste var løgn. De få andre jeg har møtt som har vært omtalt har mye av den samme opplevelsen. Det at jeg ikke har engasjert meg i å følge med på ting og tang som skjer rundt i verden før i nyere tid har nok også en sammenheng.

Jeg har 10,000 tanker i hodet til enhver tid, så det kan være vanskelig å få ting ned på "papir", så still meg gjerne spørsmål forresten!
Sist endret av Vasken; 11. mars 2021 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.