View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvorfor er høyresiden så under fokus?
Jeg opplever at høyresiden er under fokus til enhver tid, alle skal stemples og dyttes unna. Alt er så fælt.

Men hvorfor får ikke venstresiden samme oppmerksomhet? Venstresidens feil og ekstreme handlinger blir enten dyttet under teppet eller rettferdiggjordt under et tynt skall for å "beskytte de svake" for eksempel.

Jeg identifiserer meg verken med høyre eller venstre, jeg er sånn ca midt i spekteret vil jeg si. Jeg er opptatt av å vurdere hver enkelt politisk sak utifra hva jeg selv mener, og prøver å være så absolutt upartisk jeg kan. Hater egentlig sånne små klubber/ekkokammer hvor man blir dratt så vekk ifra alle utenfor sin sfære at man mister delvis eller helt bakkekontakt og adopterer meninger man ikke egentlig er bak.

Jeg synes det er en skjevfordeling av dekning i media. Jeg liker ikke ekstremister i enhver form og vil gjerne høre både det verste og det beste ifra begge leirene.

Hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Hadde knapt hørt om høyreekstremisme før 22. juli 2011, så vil tro det har vært med på å bidra til hysteriet rundt akkurat denne typen ekstremisme. Dessuten blir fort "nasjonalsosialister med en sterk tro på rase"(som enkelte liker å kalle seg) veldig ofte misforstått og knyttet opp mot høyreekstremisme fordi de kan være villige til å bruke mange midler for å nå målene sine. Har hørt om venstre radikale, men venstreekstremister? Kan du komme med eksempler på f.eks voldshandlinger utført av venstreekstreme i Norge? Jeg er stygt redd for at skjevfordelingen faktisk har med historien å gjøre.
Sist endret av knert1; 10. mars 2021 kl. 23:36.