View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
For 3 år siden mente du at folk hadde eget ansvar for slikt, så det skjer jo ting
Beklager at jeg ikke alltid er helt oppdatert.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke svare for Dodecha, men for min egen del har jeg ikke endret standpunkt i saken: Ja, det er en god idé å rigge imma.gr slik at metadata fjernes, ja det er noe vi burde tenkt på innledningsvis, men det er fortsatt brukerens eget ansvar å sikre seg. Alltid. Du kan ikke som bruker forvente at tjenestetilbyder fjerner metadata på dine vegne. Og at vi tilsynelatende fjerner de i dag betyr ikke at vi kommer til å gjøre det i morgen.

Hvis du vil være ekstra paranoid, så kan du ikke engang være sikker på at metadatene faktisk fjernes, bare at de ikke vises. Kommandolinjeverktøyet jeg nevnte i den forrige tråden lagrer for eksempel en uendra backup av bildene slik at du fortsatt har tilgang på metadata hvis du vil. Sett at nso av uspesifiserte årsaker hadde satt opp tjenesten han bruker for formålet på tilsvarende vis? Det er sånt som kan skje ved både uhell og "uhell". Det er en sånt t.d. Kripos kunne finne på å gjøre.