View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fett med inspirasjon fra flere her i tråden! Jeg prøver også å slutte og har prøvd ca 2 år, men når jeg først får suget har jeg ikke sterk nok vilje. Tenker "ok bare siste pakka da" og kjøper en til i tro om at det skal bli siste. Jeg har klart inntil 3 uker røykfri men merker at så fort jeg henger med venner som røyker eller må vente lenge på bussen så klarer jeg ikke holde viljestyrken lenger.

Men jeg prøver å bli strengere med meg selv. I dag er jeg på besøk hos svigers og da røyker jeg ikke gjennom besøket. Vanligvis tar jeg meg en røyk utafor før jeg går inn men i dag stod jeg over, og jeg prøver å tenke at det ikke er noe vits å stresse med å ta meg en røyk.

For min del hjelper det å tenke på utseendet for jeg vil ikke se innskrumpa og ekkel ut som typisk 50-åring røyker og jeg ser fler og fler som får kreft rundt meg og det er også motivasjonen min for å slutte.

Viljestyrken derimot den svikter når jeg lukter eller ser andre røyke eller når jeg føler meg socially awkward i offentligheten. Er jeg bare inne og alene får jeg ikke noe sug