View Single Post
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
70
Hei igjen, takk for gode svar!
Jeg ser at det er et delikat regnestykke og at jeg har delt for lite informadjon. Jeg kjøpte en Peugeot Boxer idag som skal bygges om til arbeids-/campingbil. Jobber som snekker og vil være mobil, slik at jeg kan reise rundt i landet mens jeg følger jobbene.

Forbruket vil være 1080wh per døgn, og skal drive et kjøleskap, noen lys og opplading av telefon. Jeg har kun batteriverktøy, så jeg har regnet med 540wh per døgn for opplading av tre batterier. Dette er for spesielle tilfeller hvor jeg ikke har tilgang til strømuttak.

Vil ha mulighet til å drive alt uten dynamo, og aggregatutslipp er jeg ikke interessert i. Kan se for meg en måned hvor jeg parkerer på byggeplassen og kun kjører til nærmeste strand for å campe. Derfor vil jeg være uavhengig av dynamo. Opplading via strømuttak fra byggeplassen er og aktuelt, men jeg kan ikke basere meg på at alle klienter godtar dette.

Jeg hadde håpet at de 540wh til opplading av batteriene vil være en buffer for dager med dårlig vær. Da kan jeg ofre oppladingen for å drive kjøleskapet, som bruker 350wh per døgn.

Setupet jeg ser på er fortsatt 200wh paneler og 125ah li ion batteri. Hva tenker dere?