View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har helt syke greier i ermet ass, vet ikke helt om jeg tør å dele det uten at jeg er anonym...

Jeg tok ingen medisiner for å bli frisk, og det burde alltid være siste utvei for noen som sliter med psykose.

Hadde en manisk episode i juli 2018, par uker med heftig psykose som herpa alt av familie/venne bånd jeg hadde, endte med at jeg skallet til en politimann mens jeg trodde hele norge så på meg på en tv og greier. Var ganske fucka opplegg fordi jeg egentlig ikke mente noe, ble bare litt revet med på manisk vis og ville vise hvor sterk jeg var, var gøy når begge prøvde og ta meg ned men endte med en idiotisk manøver av meg der jeg spant kroppen for å få bedre balanse og skøyv beina fremover idet jeg sto på sia av døra. Endte med rettsak osv, sto at retten forstod det ikke var ment og sa det var bra jeg holdt meg nykter osv. De hadde nok en litt underholdene biltur der hvor jeg prata i tusen km/t og spurte de om alt mulig rart. Digget også alle tattoveringene til ambulansen og lagde skikkelig kaos, reiv av plater på rommet for å frigjøre kjip energi og greier! Eneste man kan gjøre er å le i dette livet her
Vis hele sitatet...
Det der var ikke morsomt. Alvorlig psykisk sykdom som kun skader en selv og andre er ikke humor og du har ikke noe belegg for å påstå at medisiner for å komme seg ut av psykose alltid skal være siste utvei. Medisiner for å komme seg ut av psykoser som ikke er forbigående og går over på noen timer eller max et døgn er anbefalt som beste og mest forsvarlige løsning, er man i psykose for lenge kan hjernen bli permanent skadet og man er en fare for seg selv og andre. Det er ingenting negativt med antipsykotika derimot fatalt når hjernen blir så grilla som den blir i psykose.