View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg orker vanligvis ikke involvere meg i slike tråder men.
Det som tydelig kommer frem er dønning-kruger effekten har skapt mange virologer og vaksine-eksperter blandt folket. Det starter nesten litt komisk med merkelige sammenligninger og missforståelser. Det danner et bilde over at naturfag absolutt ikke var det faget med mest innsats i.

Det er også søkt at vaksinemotstandere ber folk om bevis på noe som er etablert vitenskap, mens de selv farer med de mest ekstravagante udokumenterte påstander som pushes av russiske botnet Kilde.

Misstillit til autoriteter skjønner jeg, det har jeg en dose av selv. Men autoritetene er ikke en homogen kollektiv enhet, det går fint an å være misstenksom til politibetjenter men stole på legen din. Jeg skjønner også at folk er frustrerte, noe jeg selv er når jeg ser hvordan regjeringen og kommunen prioriterer næringslivsektorene med størst lobbyvirksomhet, mens mange faller ned i sprekkene.

Og ja, jeg vet det er klisje:
Men for <sett inn medisinmann/kosmisk skapning/idol> skyld, ta på den ydmyke hatten og tenk på de svake.
Og nei, viruset er ikke menneskeskapt, vi er mange, maange tiår vekk fra å kunne skape virus i laboratorium, folk som virkelig tror det er en mulighet har sett alt for mye Science-fiction. Vi begynner virkelig å nærme oss noe Arthur C. Clarke var inne på: Clarke's Third Law: "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Folk er så distansiert fra den faktiske teknologien men påberoper seg ekspertise og kommer da til totalt tåpelige konklusjoner om at jo, vi kan designe virus.

Ja, jeg skal ta vaksinen.
Sist endret av Dodecha; 23. oktober 2020 kl. 20:30. Grunn: Skrivefeil