View Single Post
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Neida, absolutt ikke hat til systemet pga prinsipper i det hele tatt, det kommer av ren å skjær erfaring med det hele, hadde det vært noe annet så hadde det jo vært enkelt igrunn.
Kommentaren var ikke ment til deg Pi men til Myhre sånnsett.
Betaler skatt med glede, gjort i alle år, noenganger uten så fryktelig mye glede men flest med, da det gagner oss alle å ikke bare meg.
Men tro meg jeg er ikke alene i Norge som sitter med samme følelsen av å ha blitt skrap, kasta på dynga eller ikke engang blir ensett av samme system som nå da skal komme med formaninger sånnsett ( nååååå hører jeg litt teithet hos meg selv gitt )... Men som sagt jeg tar forhånds å etterhåndsregler når jeg først går ut døra mi å ned på butikken å hjem igjen, minimalt med sosial kontakt ellers.
Hatet å forakten kommer av alle årene hvor jeg har erfart first hand at systeme er råttent å kontraproduktivt.
Vis hele sitatet...
Jeg har som sagt ingenting å si på den følelsen. Men jeg skjønner ikke helt at du liker å betale skatt fir å holde liv i dette systemet, men akkurat nå er det plutselig viktig å ikke følge anbefalingen fordi den kommer fra det samme systemet.

aww c`mon Hersketeknikker jeg på.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen hersketeknikk det, det er sånn det er. Å si at du vil vurdere vaksinen etter to år når alle vi andre har testet den ut og fjernet risikoen for deg, det er egoistisk. Og det er greit nok det, av og til setter man seg selv først. Men ikke lat som om det ikke er det du gjør når du vil vurdere å bidra etter at problemet er borte. Litt sånn som han gjesten som alltid spør om han kan hjelpe til med noe akkurat når du har trykket start på oppvaskmaskinen. Bare la vær.