View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kanskje det bare er hvor jeg bor, men jeg har aldri opplevd at en bank ikke har hatt kontanter når jeg har trengt det. Enten jeg har mistet bankkortet og møter opp med pass for å få tatt ut kontanter eller om jeg har bankkort og bare ''tar ut'' penger. Uansett så kan en bare benytte seg av en minibank. Det er ikke alle butikker som er veldig fornøyde over at noen skal ''ta ut'' 7.000kr.
Vis hele sitatet...
Da jeg var litt yngre hadde jeg en uvane med å miste bankkort, og tilbragte derfor korte perioder uten kort. Løsningen for meg var da å gå i banken og hente ut penger manuelt der.

Det er vel ca 7 år siden sist jeg forsøkte dette, hvor jeg ble fortalt at dette ikke lenger var mulig. Dette gjaldt alle SpareBank1 banker i landet fikk jeg beskjed om. Ved et lite google-søk ser jeg også at andre banker har fulgt etter - om det bare er lokalt vet jeg ikke. Håndtering av kontanter er rett og slett blitt en så liten del av bankens virksomhet at mange har kuttet det ut.

On-topic, så er det noen minibanker som lar deg velge hvilke sedler du vil ha uttaket i - men det kan vel være en utfordring å finne.
Sist endret av nehmZ; 21. mai 2019 kl. 02:02.