View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Jeg har satt meg noen mål i livet, som jeg skal gjennomføre. Hvis jeg av en eller annen grunn kommer i en situasjon som gjør at jeg ikke kan fullføre disse målene, så tar jeg livet mitt uten å blunke.
Vis hele sitatet...
- Hvilke mål?
- Hvordan/hvorfor valgte du dem?
- Hva er din minimum betenkningstid før selvmord?
- Hva er den maksimale tiden du aksepterer at du må leve med kunnskapen om at du kan gjennomføre <100% av målene dine, før du begår selvmord?
- Vet de rundt deg om planene dine?
- Hvor mye har du informert deg om etterlatte etter selvmord?

hva er mer spennende å finne ut av enn hva som skjer etter døden?
Vis hele sitatet...
- Hvilke scenarier ser du for deg etter døden?
- Hvilke sannsynligheter tillegger du dem?

Sitat av shady_America Vis innlegg
Døden varer lenge, heldigvis
Vis hele sitatet...
Hvorfor heldigvis?
Sitat av T3095 Vis innlegg
Jeg velger å snu litt på det. Døden er det som gir livet mening. Å vite at en skal dø en dag driver oss. Du kan nesten si det som at døden er meningen med livet. Mener å huske at jeg hørte den tankerekken først fra Neil deGrasse.
Vis hele sitatet...
Sitat av Eliezer Yudkowski
You know, given human nature, if people got hit on the head by a baseball bat every week, pretty soon they would invent reasons why getting hit on the head with a baseball bat was a good thing. But if you took someone who wasn't being hit on the head with a baseball bat, and you asked them if they wanted it, they would say no. I think that if you took someone who was immortal, and asked them if they wanted to die for benefit X, they would say no.
Vis hele sitatet...
Fra How to Seem (and Be) Deep.

Hvordan gir døden livet ditt mening?