View Single Post
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vel, nordmenn har som tradisjon å håndhilse, her har du ett godt eksempel på muslimer som ikke blir sett på som ekstreme men som ikke tilpasser seg det samfunnet vi lever i.
Vis hele sitatet...
Hvordan hindrer dette deg i å håndhilse på kronprinsen?

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Halalkjøtt ble solgt umerket, noe som gjorde at jeg som forbruker støttet islamsk råd ved å kjøpe dette. Rent praktisk er kjøttet det samme, men at penger skal gå til islamsk råd annet enn det som allerede blir gitt over skatteseddelen er jeg ikke interessert i.
Vis hele sitatet...
Har du en kredibel kilde for påstandene? Document.no har jeg ikke tillit til. Jeg vet det var bråk om umerka halalkjøtt på det tidlige 2000-tall en gang, men jeg trodde de stort sett hadde rydda opp i det. Jeg avviser ikke at du kan ha rett, men jeg vil altså ha en troverdig kilde som bekrefter det. Jeg vil også gjerne ha en kilde som viser hvordan Islamsk Råd tjener penger på halalkjøtt fra First Price.

Men la oss anta at det er sant: Hvordan underminerer dette norsk kultur? Du innrømmer selv at produktet er identisk. Det er bare snakk om penger som ikke engang betales direkte - og her aksepterer vi altså dine de facto ubegrunnede påstander! Hvordan påvirkes norsk kultur av at en organisasjon du misliker får penger?

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vi har også hatt som tradisjon i Norge å avbilde hele ansiktet inkludert ører i passet men der har sannelig Islam gjort sitt inntog å endret regler.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte hindrer dette deg i å vise hele ansiktet på passbildet? Og hva har passbildet med norsk kultur å gjøre? De nåværende kravene til passbilder kom etter påtrykk fra amerikanerne i sammenheng med deres egne innstramninger som følge av 11. september, ffs!

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ingen religion som har forandret eller polarisert Norge på samme måte som Islam, noe som forklarer grunnen til skepsisen blant mange.
Vis hele sitatet...
Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så er innlegget ditt overflødige bytes uten substans.
Sist endret av Myoxocephalus; 14. januar 2021 kl. 18:31.