View Single Post
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Jeg er ingen ekspert, men jeg ønsker å se hva dere andre mener. Vær snill å hold dere saklige, så vi kan få gode diskusjoner.

Denne debatten har kommet mer til syne de senere årene i Norge. Det er en debatt mange ikke tør å ta, men jeg mener den er viktig, da det virker for meg å være visse fundamentale ting ved Islam som ikke går overens med våre verdier i Norge, som baserer seg på demokrati, frihet (og trosfrihet) og likestilling. Dette tror jeg også er medvirkende til at folk vegrer seg for å ta debatten, da man ved å skulle være kritisk til Islam samtidig vil slå benet under egne verdier. Et annet poeng er det at du står i fare for å bli drept ved å uttale deg kritisk. Eller du kan bli stemplet som rasist. Denne debatten bringer også minnene til ymse grums fra 2. verdenskrig, så jeg skjønner jo at det er betent. Det er flere ting jeg anser som problematisk ved denne religionen. Sharialov er en del av det, undertrykkelsen av kvinner en annen. Sharialoven kommer fra Allah, såvidt meg bekjent, og er en lov skapt av Guden deres. Loven vi har i Norge er skapt av oss mennesker og vil blant noen/mange muslimer ikke respekteres i samme grad.

I Storbritannia har de avdekket over 80 tilfeller av praktiserende sharia-domstoler.

I Frankrike finnes det undersøkelser som viser at muslimer i landet praktiserer troen sin sterkere med tiden, hvilket kan være et tegn på at de ikke nødvendigvis sekulariseres av å bo i vårt frie samfunn.

I Danmark viser undersøkelser at første generasjons innvandrere fra (hovedsaklig) muslimske land har en langt høyere sannsynlighet for å begå kriminalitet enn gjennomsnittspersonen i landet, og enda mer skremmende; at 2. generasjons innvandrere scorer høyere enn 1. generasjons innvandrere.

I den lille byen Rotherham i England er det en gjeng med pakistanere som har forgrepet seg på så mye som 1400 unge britiske jenter fra 80-tallet og frem til 2010-ish. Merk: ingen av ofrene var muslimer.

I Tsjetsjenia fant mange muslimer det passende å feire drapet på den franske læreren Samuel Paty.

I Sverige sliter de med store problemer i enkelte områder som følge av mye innvandring.

Bildet er selvsagt mer nyansert enn dette, og jeg mener ikke at alle muslimer er kvinnefiendtlige eller kriminelle. Jeg håper og tror at de fleste er jærskla ålreite, men jeg klarer ikke å la være å se på mange av disse tingene som skremmende. Det er livsfarlig å forlate troen, blasfemi er livsfarlig.

Det handler ikke om rasisme eller fremmedfiendtlighet, det handler om å bevare vår kultur på en god måte og generelt opprettholde ro og orden i landet. Japan og Sør-Korea er etnisk sett svært homogene land vi respekterer og beundrer, hva er det som gjør at vi er «de slemme» hvis vi begrenser innvandringen?

I 2010 rykket statslederne fra Europas stormakter (Tyskland, Frankrike og Storbritannia) ut og sa at masseinnvandringen hadde feilet totalt. Fortsatt har innvandringen tiltatt i styrke.

Ja, mennesker har flyttet på seg i alle tider, men ikke i denne skalaen, og Islam har aldri vært den dominerende religionen i Europa. Når man i tillegg kalkulerer med vårt kulturelle og religiøse forfall i Vesten anser jeg alt dette som en farlig trend.

Opplys meg gjerne om hvorfor jeg tar grundig feil.
Vis hele sitatet...
At vi mister vår tradisjonelle kultur har vi det fulle og hele ansvaret for selv. Folk velger vekk gud, folkemusikk og alt annet tradisjonelt og det har fint lite med Islam å gjøre.

Japan og Sør-Korea har også opplevd store forandringer i kultur, tradisjon og religion. Dette skyldes industrialisering og modernisme. Ikke Islam.

Får et veldig svart-hvitt bilde av den oppramsingen som foregår her med alle de fæle tinga muslimer har gjort, og hvordan religionen sier at du kun skal ha en gud. Noe som står i bibelen også, på lik linje med at man ikke skal være blasfemisk.
Kristine har også drept over dette så alt for mange ganger. Hvor skremmende tror du ikke det var for det norske folk når korsfarerne gav de valget mellom henrettelser og nedbrenning eller å akseptere gud som sin eneste herremann?

Klart vi kunne gjort ting annerledes med integrering, men du kan ikke dra alle over en kam, og du kan ikke stave fundamentalist uten fun.