View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det har snudd ganske momentant. Jeg er enig i at de ikke bør slippe unna med det.

Men det er nettopp derfor jeg er overrasket over at det gikk så langt. Altså, ikke over mobbens oppførsel, den hadde jeg ærlig talt fryktet ble verre (noe den fortsatt kan bli). Men jeg er overrasket over at Trump ikke snudde akkurat litt før, han pleier å balansere perfekt på kanten til å ikke miste støtte. Det overrasket meg.
Vis hele sitatet...


Jeg tror faktisk at Trump i frustrasjon og i sin fornektelse rett og slett ikke klarte det. Bare spekulasjon så klart, men tapet av makt tror jeg såret egoet hans såpass at han ville gjøre hva han kunne for å ta igjen på "de andre". Dessuten så tror jeg ikke han klarer å tenke såpass langsiktig så jeg går utifra at han fikk enorm påpakning og ble presset av rådgivere, selvom det nå virker som de fleste forlater det synkende skip.

Også helt enig i at folk forøvrig ikke bør komme unna denne helomvendingen, men det er trist det må gå så langt som statskupp før selv folk her hjemme snudde. De lukket nemlig øynene for alt det andre før akkurat det her. Helgheim er jo notorisk korttenkt og er en av de i FRP som tidligere har vist mest forakt for kunnskap, synes han er bra freidig når han nå liksom skal påberope seg at dette kunne ingen vite.
Sist endret av equimanthorn; 10. januar 2021 kl. 12:24.