View Single Post
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ved å bruke trådløs teknologi, så reduserer du mengde installasjon som må gjøres, samtidig som du får et mer fleksibelt system.
Vis hele sitatet...
Du har nok glemt at de har superhackere i politiet som kan hacke trådløse signaler ved å trykke på en eneste knapp. Derfor blir trådløs teknologi litt vanskelig.....

Neida, men ja, jeg tenkte meg ihvertfall en funksjon som kan brukes til å slå av PC-en i nødssituasjoner, men samtidig ikke slå seg av uventet ved f.eks. strømtap. Denne funksjonen vil jeg ha både fysisk ved PC-en og eksternt.

Altså, det jeg prøver å få til er å lære litt mer om hvor langt jeg kan gå i forbindelse med å programmere et helt eget hjemmeautomatiseringssystem eller lignende. Bare lære litt liksom. Derfor har jeg tenkt ut et par ting som er unødvendig, men greit å ha med siden det er mulig. Som for eksempel hvis det oppstår akutt fare for skade dersom strømmen ikke brytes kjapt, selv om det sannsynligvis ikke skjer. Bare fordi det er morsomt!

Eller at politiet faktisk skulle være ute etter meg fordi jeg hacket regjeringen og manipulerte valget slik at Erna ble statsminister... Der sitter jeg intetanende om at dama mi faktisk er politidame og har lekket informasjon som gjør at de kan få tilgang til maskina mi! Da må jeg forte meg og trykke på power-knappen før de rekker å få tilgang til PC-en.

Noe som er til nytte for meg i fremtiden når jeg endelig skaffer meg leilighet, dame, kids og etablerer et stort narkotikanettverk med egne livvakter og hitmens, mens jeg kjøper sex to ganger i uka. Da er det også viktig at kona mi ikke får tilgang til PC-en min og dermed finner ut at jeg er utro!

Eller at jeg glemte å trykke Win + L før jeg "dro på kafe" en morgen, og min fremtidige sønn låner PC-en min for å besøke freakforum. Da ser han dette innlegget, og jeg skjemmes resten av livet mitt. Da må jeg kunne låse PC-en eksternt, eller eventuelt slå den av dersom sønnen min allerede har satt i gang en prosess som henter ut informasjon fra PC-en min.

Men ja, back on track:
Det blir trolig en prat med en elektriker isåfall. Den dagen dette faktisk blir realisert.
Sist endret av RogerThat; 20. desember 2020 kl. 01:00.