View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skulle til å skrive at det er helt usannsynlig at venner snakker kodespråk om deg på den måten, så det er paranoia du har, men idet jeg så bestemt skulle fastslå det slo min egen paranoia inn og gnager meg med at man kan sannelig ikke være sikker. Noen ganger lurer jeg på om folk er demoner som prøver å torturere huet mitt. Men altså, det ville jo vært for sjukt.
Vis hele sitatet...


Vi vet hvor du bor! Og vi har alltid vært her.




...




Der har du svaret ditt, jeg tøyser selfølgelig med deg. Men at noen mennesker kan finne på å gjøre det? ja, kanskje noen få. Som du ser, så er det en mulighet i språket. Men uansett er det et spill.

Er derfor en sier at "set & setting" er viktig når en tar psykedelika, ens indre blir "hyperaktivt". Og hvis du ikke forstår helt hvordan språket fungerer kan du miste grepet om språket.

I hverdagssamtaler er språket hovedsaklig enkelt og bokstavelig, det er ikke som i litteratur der det er fult av metaforer osv.

Det er mye en kan gjøre i språket. En gang jeg ble tatt i tollen spurte tolleren om jeg snakket norsk. Det var etter jeg hadde hilset på ham, sagt "hei". Det var selfølgelig for å sjekke hvor observant jeg var. Om jeg var dum nok til å svare "ja, jeg snakker norsk". Jeg svarte ham i samme tone.

"Nei, jeg snakker Arabisk"
Sist endret av Hans Høyhet; 25. juni 2019 kl. 06:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.