View Single Post
Sitat av exocytose Vis innlegg
"Til tross for" at det er vittig, er det da mye sant i mitt innlegg, som også har blitt formulert av andre her, som av aluminiumfluorid litt lengre oppe. Jeg hadde bare ikke trodd at min humoristiske kritikk av moderne norsk litteratur skulle bli tatt bokstavelig. Selvfølgelig leser ingen en roman på ti minutter.
Vis hele sitatet...
Vi trenger ingen tross, det var et vittig innlegg og sannheten av noe endres ikke av at det er fremført humoristisk. Om noe var det nettopp sannheten som gjorde det vittig.

Sitat av exocytose Vis innlegg
At jeg kommenterer en mentalitet jeg synes skinner igjennom mange steder (alt skal gå fort, overflate fremfor dybde, plikt- og metodelesning motsatt studier) betyr ikke en kritikk av trådstarter, hvis spørsmål jeg synes er helt fine, og som jeg forsøker å bringe et annet perspektiv på.
Vis hele sitatet...
Som jeg er enig i, og hadde du sagt det fremfor å fremstille lesing som en esoterisk aktivitet reservert for de som startet når de var tre år gamle... Så hadde du ikke fått responsen du fikk.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Alt dette er relevant i en tråd som handler om lesehastighet, innlæring, hukommelse og lignende. Her er et par linker for å "pakke ut" parentesen om tenkning/googling:

Internet search engines cause poor memory, scientists claim
Google 'makes people think they are smarter than they are'
How the Internet is making us stupid

For en gjeng ...
Vis hele sitatet...
Her er jeg noe usikker på om du er sarkastisk eller ei. Om du skal underbygge at folk ikke gjør arbeidet og leser nøye, og referer til journalisters gjengivelse av studier, og ikke studiene i seg selv... Så er du en del av problemet du så inderlig mener å forakte.