View Single Post
Sitat av Poppee Vis innlegg
Er det mulig. Av deg altså TS. Ikke eier du leiligheten heller.

Hvordan skal han i kjelleren ellers få Internett om de ikke kan komme igjennom din leilighet?

Snakk om å blåse opp ting. Folk føler seg krenket av den minste ting idag. Bor i nybygg hvor de fortsatt jobber med ting, i går var det noen arbeidsfolk på terrassen min å skrudde i veggen. Skulle jeg kastet de ut? Er jo min eiendom??

Snakk om å være vrang
Vis hele sitatet...
Nei nå får du nesten gi deg. Det å ta seg inn i leiligheten til folk uten lov er ikke en liten filleting. Selv ikke huseier har lov å ta seg inn til leietaker uten å snakke med huseier med mindre det må til for å feks unngå skader på bygningsmasse, typ stenge av vann, etc. Og en random håndverker som skal utføre en jobb på en av de andre leilighetene i samme bygg har ingen adgang til de andre leilighetene med mindre den som disponerer leiligheten gir en eksplisitt tillatelse.

At du får arbeidsfolk på terrassen din som du selv har gjort en avtale med er jo ingen sak. De gjorde jo den jobben du hadde avtalt med dem. Dersom arbeidsfolka var inne i din bolig når du kom hjem ville det vært en helt annen sak.

I denne saken burde håndverkeren avventet til han fikk tak i ts på telefon for å spurt om det var mulig å få tilgang til leiligheten i forbindelse med oppkobling av internett hos naboen.

Jeg ville ikke bare blitt krenket om jeg kom hjem og det befant seg fremmedfolk i stuen, jeg ville blitt særdeles forbannet, skikkelig sur og muligens også lettere krakilsk. Å ta seg inn i noens husvære uten lovlig tilgang er i mine øyne et kraftig overtramp, og her bør fyren bare legge seg skinnflat og beklage også bør sjefen i firmaet sørge for at de tar en runde internt på hva som er akseptabelt i fremtiden.
Sist endret av random67489; 30. mars 2019 kl. 23:59.