View Single Post
Sitat av Susa Vis innlegg
Det er mye lettere å tro på at det finnes håp når den litt ydmyke Tøffetom dukker opp. Snakket du med familien om rus?
Vis hele sitatet...
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Hvordan klarte du å fukke opp heroin jakten din? Du skulle jo være i til Brugata hahaha
Vis hele sitatet...
Haha, sit on my lap and let me tell you a story

Når jeg først kom til Brugata, etter å ha kjørt i meg 3 liter vin på veien din, gjorde jeg slik jeg på dyrkjøpt vis har erfart at en må: oppsøker de Norske narkisene.

Etter å ha fått retningsbeskrivelse til sprøyterommet, dukket en liten frøken opp, som på halvgebrokkent Norsk innledet en ganske så overbevisende dialog om hvordan hun både hadde bodd i Bergen og videre gikk over på at hun faktisk hadde noe dop hun kunne selge meg. Full og dopkåt var det godt nok for meg å se en kule (altså en Bergenserkule på et knapt halvgram, ikke en Oslokule på fem). Hun fikk 500 for den. På spørsmål om speed ble vi enig om 200, siden jeg akkurat hadde hatt en rund bursdag. Jeg fortsatte i henhold til beskrivelsen, og endte til slutt opp på et apotek i prinsens gate 40(?)m hvor jeg igjen måtte spørre etter veibeskrivelse. Jeg hadde gått for langt, kunne farmasøyten fortelle meg etter litt rask googling.

I revers på mine gamle fotspor, bestemte jeg meg for å ta en titt på godsakene, og lag for lag skrellet jeg min frelser. Bare for å finne en sneip i midten! En jævla sneip! I retrospektiv skulle jeg jo bare fortsatt jakten, hva er vel 500 kr mot en langt etterlengtet reise til Nirvana?

Men jeg kaller meg ikke tøffetom for morroskyld; jeg er faktisk genuint tøff. I alle fall etter en dunk med rødvin. Dessuten er ikke dette første gang jeg blir svindlet i Brugata, men det kunne enda bli den første hvor jeg faktisk ikke fikk tilbake pengene mine.

Så jeg gikk på jakt etter synderen. Og akkurat som sist, det tok ikke lang tid før jeg fant henne, i den heslige brune jakken sin og den guttete schtøgge buksen. Jævla østblokkhore, tenkte jeg, og konfronterte henne slik bare en full tøffetom våger.

Etter litt forvirring rundt det faktum at hun plutselig snakket flytende svensk, fjernet hun all tvil ved å gi meg tilbake 200 kroner. Hun fortsatte spillet sitt, jeg skrudde opp volumet. Igjen og igjen.

Til slutt stod jeg der og skrek som en sjalu ex uten å ense den stadig større oppmerksomheten jeg fikk av publikum, før til slutt en grep inn og ba meg om å roe meg ned.

«Skal jeg roe meg ned når en jævla sigøyner stjeler pengene mine?» tror jeg mitt tilsvar var. Kanskje noe helt annet, uansett i samme gate (Brugata høhøh). Svindleren prøvde å snike seg unna, så jeg tok henne med en arm og kastet henne i bakken.

«Ring politiet», sa jeg så til den forskrekkede gamlingen, som forsfjamset svarte noe sånt som «er du sikker?».

Klart jeg var sikker. Politiet var der på sikkert halvannet minutt, og jeg forklarte hvordan jeg, en stakkars kar fra Bergen, kun var ute etter en god smell med dop før jeg skulle videre - bare for å bli forulempet av kyniske kriminelle.

Etter å ha konferert med hver sin aktør, og litt frem og tilbake, fikk jeg et pålegg om å forlate Oslo sentrum. Jeg takket nei til å anmelde - under forutsetning om at de sjekket fitten hennes for den manglende 500-lappen. Det gjorde de aldri.

Men uansett hvor tøff jeg er - jeg vet når et slag er helt tapt. Det var dette.

Så jeg dro videre.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ta det helt med ro: Han fyren som ikke har sovet på ei uke, men som likevel turer rundt i hastigheter man normalt forbinder med partikkelakseleratorer fordi har halvannen kilo amfetamin av tvilsomt opphav innabords - han gjør normalt en vesentlig dårligere figur! Derimot er det veldig fint å se deg når du er ganske i vater, sånn som nå.

Så, før vi knekker i gang med en ny runde, og siden alle tydeligvis er med på notene akkurat nå: Vi har internt blitt enige om at vi ønsker å holde denne tråden på rett kjøl, mern har samtidig innsett at det fordrer litt mer aktiv innsats fra alle. Det er mange som heier på tøffetom, og det er mange som i ganske krasse ordelag gir inntrykk av det motsatte. Begge deler er fullstendig legitimt, men i en så lang tråd som dette er det lite som ikke har blitt sagt før mange ganger - og da gjerne på mer velartikulert vis. Vi ber derfor at folk modererer seg en smule: Det er ingen grunn til å poste et kort og surt innlegg med et innhold som har blitt skrevet hundre ganger tidligere. Videre har vi observert at mesteparten av de korte, innholdsløse og avsporende innleggene postes som anon og det er egentlig ingen grunn til å poste anonymt i denne diskusjonen mer. Som utgangspunkt kommer vi derfor til å slette alle anonyme innlegg i denne tråden fra nå av. Så regner vi med at alle hodler seg på matta og oppfører seg pent.
Vis hele sitatet...
Fett å høre, du er en eksepsjonelt smart fyr jeg har stor respekt for!

Fant akkurat ut at jeg hadde fått møte med rehab 30.01, ringte ned og fikk møte i morgen klokken 11:00. Skal det være så lett så regner jeg med å ha fullført rehab innen opprinnelige første møte, så ja, for dere i kø... ring!

***********nestedag***

First things first: Den historien jeg skrev, den om hvor tøff tom faktisk er? Det sier seg selv at det var en jævla flau flause, om noen leser det uten å ta sarkasmen - la meg understreke at det der ikke var særlig stilig.

«Østblokkhore» er forøvrig ikke rasistisk; det er et mulipurpose-ord i samme sjanger som «fitte». Jeg elsker begge deler, men bruker dem likefullt som skjellsord der det passer.

Så til det som er relevant for trådens røde tråd: Møtte min behandler i dag - var spent på om det ble sykepleier eller sosionom. Viste seg å være overlegen , så fastlegen min har visst gjort en innsats. Grunnet fullbooking i disse dager kunne det ikke trylles, men jeg legges inn for 1 mnd om 1 uke.

Formålet med innleggelsen er som kjent ikke å overkomme abstinenser eller detoxing, det har jeg jo allerede tatt meg av. Mitt problem er å omprogrammere den helt fundamentale driven til å fungere uten rus som katalysator. Vi vil også utrede for ADHD. Prosessen med å få lappen tilbake får vel også startskudd da.

Kommer til å begynne arbeidet med å redefinere prosjektet mitt mens jeg er der, har noen åpne dører etter «familiegjenforeningen» i julen. Kommer til å starte en egen tråd for aktuelle problemstillinger å dele med dere i så øyemed.

Nå må jeg bare finne ut hvor det er kjekkest å være uteligger for resten av uken...

Må bare legge til at jeg ble jævlig motivert av å få en så effektiv og profesjonell behandler. Gleder meg som faen til å kjenne på min første hvite måned på over ti år - lengste jeg har kommet siden militæret er vel én dag eller to. Slutter med nikotin og når jeg først er i gang. Kanskje jeg ikke engang trenger ADHD-medisin engang?

Det finnes ingen tvil i mitt hode om at dette blir slutten på min karriere som rusmisbruker. Jeg skal ikke bare redefinere prosjektet; jeg skal redefinere meg selv til å bli akkurat det mine ambisjoner krever av meg.
Sist endret av Tøffetom; 15. januar 2019 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.