View Single Post
Ring foreldrene og si at sønnen deres skylder deg penger. Ta utskrift av samtalen på fb og gi til dem. Når foreldrene har spurt sønnen sin om hva dette dreier seg om, fortsetter du å mase på fyren om å gjøre opp for seg. Hvis han ikke da betaler innen en frist går du til foreldrene atter en gang, men denne gangen mer agressivt. Ikke vær truende, men gjør deg alvorlig og opptre som at dette er svært alvorlig og at det vil bli politiannmeldt.

Kødder du lenge nok med de rundt han, vil han til slutt gi etter. Tro meg, dette er et psykologisk spill. Har vært i akkurat samme situasjon og da ringte jeg til foreldrene 2 ganger, når det ikke gikk ringte jeg søstra. Og plutselig kom det penger på kontoen. Å møte opp med balltre løser nødvendigvis ingenting siden det hele kan være over på noen minutter. Det kan være han ikke har penger der og da, eller at han bare nekter og får seg juling. Resultatet blir uansett at du risikerer å sette deg i en farlig situasjon hvor han enten kan angripe, eller at du blir siktet for vold eller trusler.