View Single Post
Det kan virke som om samtlige som har noe negativt å si rundt bruken av cannabis glemmer helt at korrelasjon ikke betyr årsak. Etter min mening handler problemstillinger rundt cannabis-bruk KUN om hvor mye og hvor ofte, i tillegg til sosiologiske faktorer og eksponering for psykiske lidelser. Det er ingen tvil om at cannabis endrer deg, men effektene en får av cannabis-bruk er veldig individuelt. Det blir nesten som å diskutere hvorfor noen liker ketsjup og andre ikke.

Jeg har røyket relativt fast de siste 2 årene, og kan absolutt kjenne meg igjen av flere av bivirkningene som nevnes i denne tråden, men jeg syntes det er ganske pinglete å mene at det er store problemer. Depresjonen handler for min del mer om at jeg har fått et helt nytt perspektiv på livet, og jeg kan identifisere negative aspekter ved samfunnet og eget liv mye enklere enn jeg kunne før jeg begynte å røyke. Jeg er 100% sikker på at cannabisen har gjort meg mer reflektert. F.eks. kan jeg bli deprimert fordi jeg har funnet ut at det jeg studerer ikke er det jeg vil drive med og jeg vil sitte igjen med en heftig studiegjeld (penger styrer altfor mange av de valgene vi tar i livet, fremfor å søke etter noe man virkelig trives med).

Det er ingen tvil om at misbruk av cannabis fører til visse negative virkininger. Det er en grunn til at det heter MISbruk. Men de negative effektene fra misbruk bør ikke være godt nok grunnlag for å ha et negativt forhold til cannabis. Hvis man merker noe til disse negative effektene er det rett og slett bare å trappe ned på mengden og hvor ofte. Vitamin C har også visse negative effekter hvis du spiser for mye av det. Faen, til og med vann er farlig hvis du drikker for mye av det.
Sist endret av BicBoi; 19. april 2014 kl. 23:19.