View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Demon (Favourite). 26min 30sek. Pilot feed GP4 1.0, på A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: ATP # 312 - Fashion phase

Denne tanken kom ganske tidlig i prosjektet: Tegn den første saken igjen, med samme materialer og samme tidsramme, for å se forskjell i teknikk. Slikt er det mange som gjør, og for mange av de som gjør det bruker helt andre materialer, og driter i tidsramme. Det blir en dårligere sammenligning. Endre på så få variabler som mulig.

Skulle likt å bruke edding-en til øynene, men nei. Hvordan jeg tegnet linjene visste jeg ville utgjøre en forskjell. Hadde et ønske om å gjøre demonen mer tredimensjonal.

Som dere kanskje har gjettet gikk jeg tom for tid på slutten. Jaja. Fikk vist mye av intensjonene med denne.

Øynene skulle vært hvite begge to. Da jeg fargela det svarte kom jeg på hvordan de egentlig skulle se ut.

Et spørsmål jeg holdt på med var hva jeg tillot meg å endre. Formen på demonen? Nja, litt. Brukte et par hjelpelinjer. Fjerne vingene? Nei, for stor forskjell. Kan snevre dem inn så de ser mer ekte ut. Gjør de? Jepp. Sikkert. Omplassere mennesken på bunnen litt? Jau.

Bakgrunnen kom til slutt. Fikk så vidt vist at den skulle være mørkere nederst. «Gjør svart demonlys ting mørkere eller lysere?»

Mørkere i midten skulle den være, som den noe ferdige vingen, gapet, og halsen viser

Hva lærer jeg av å kopiere en dårlig tegning? Tenk om den infiserer meg med lav kvalit…neida. Men til allmenn læring gjelder det nok å holde seg til bra tegninger. Vi kommer visst til å plukke opp uvaner, men jeg vil ha så få som mulig.

Kunne beskrevet tegninga med ord, for så å kun tegne utifra den, men da må man bestemme seg for hvor detaljert beskrivelsen blir, og totaltida blir rotete fordi man studerer tegninga så nøye. Å få noen andre til å skrive beskrivelsen er møysommelig.

«Mitt egentlige favorittmonster er… mennesket»

Dæsken jeg klarte det. 31 tegninger på 31 dager. Tenker å poste prosess og litt tall i morgen.

Post: 32min 29sek. Ikke inkludert i totaltida over.