View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan forstå at folk kan ty til narkotika i tunge stunder (kreft, skillsmisse, mistet noen med mer) i livet.
Men med alle de negative faktorene som blir nevnt ovenfor så klarer jeg ikke å forstå hvorfor folk har behov for og bruke narkotika rekreasjonelt.
Ikke bare kan du få problemer med politiet, venner, familier, men du må også håndtere de "uønskede" elementene som befinner seg
i typiske rusmiljøer.
Basert på dette så klarer ikke forstå at "rusen" er så viktig, ved unntak av de tilfellene jeg nevnte i første setning.
Vis hele sitatet...
Fordi for mange av oss er det spennende å oppleve en annen sinnsstemning enn den man er vant til i livet. Det kan berike livet hvis du klarer å ha riktig og fornuftig bruk. På tross av de risikoene som nevnes går det jo som oftest ganske fint når man bruker det egentlig. Enten man er sporadisk bruker eller bare prøver en gang og sier seg fornøyd med det. Risikoen kan jo gjøre det litt spennende også.

Kan skjønne hva du mener da og respekterer de som ikke har noe behov for rus her i livet. All respekt for det. Heroin og andre opiater faller også lettere inn i logikken du nevner, synes jeg. Er jo ikke akkurat like lett å være så sosial, ha feststemning eller få noen sinnsåpenbaring på opiater etter min forståelse. Faller liksom enda mer inn i kategorien flukt-rusmidler slik jeg ser det. Jeg er kanskje litt biased der da.
Sist endret av dazezone; 18. januar 2019 kl. 23:27.