View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Utranasjonalisme, nazisme og tilsvarende tankegods kan umulig sies å være politiske motiver uten rot i virkeligheten. Hans politiske ideologi er ikke noe han har "kokt opp på egenhånd" selv om hans manifester og planer gjerne var det.

Politiske motiver? Åpenbart...
Syk? Det får være opp til fagpersonene å vurdere.
Vis hele sitatet...
Naturligvis så finner han seg sine politiske ideologier som passer hans forkvakla illusjoner. Og vi finner det mye mer naturlig å putte han i disse kjente ekstremistiske grupperingene enn hans oppdiktede ridderorden og organisasjon.

Tidligere:
Han hevder også å ha operert alene i Norge og å være del av et nettverk kalt «Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici», en angivelig tempelridderorden hvilken han skal ha vært med på å etablere etter tidligere slike ordeners form.

Fra å delta i den ene ridderillusjonen til den andre i retten denne uka som ingen hadde hørt om:

– Det som ytre høyre og jeg selv anser er at individet Breivik døde i 2009, da jeg ble medlem i en organisasjon som heter Blood & Honour. Vi mener at ifølge Genève-konvensjonen skal alle i ytre høyre behandles som krigsfanger, sa Breivik.

Det som skulle/kunne vært hans egne meningsfeller innen nasjonalisme, nazisme osv har meldt seg ut. De mener ikke lenger at han er en del av dems tankegods. Han er alene.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det er vel litt semantikk, han har en personlighet/adferd som er ganske nære det man finner hos incels...
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig i det men det er fortsatt ikke incel som kultur han var en del av i oppvekst, ung alder som påvirket han. Det går ikke opp i et historisk perspektiv og jeg tenker det er litt vesentlig forskjell.
Sist endret av Dough; 21. januar 2022 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.