Tråd: Thailand
View Single Post
Jeg har hatt noen samtaler om dette emnet, både på nett og utenfor, og det er ingen som egentlig tydeligvis klarer å være ærlige på hva de egentlig driver med. Spørsmålet mitt er så enkelt som "Hvorfor dame fra X-land (thailand, øst-europa - you name it).

La oss erkjenne og være enig i følgende premisser;
- Vedkommende snakker i de fleste tilfeller særdeles dårlig engelsk - og det gjør strengt tatt og mange menn i gruppen som finner seg partner i denne setningen. Det er vel unødvendig å påpeke hvilke utfordringer kommunikasjonsproblematikk medfører. Hvordan bygger man et forhold med google translate, egentlig?

- Vedkommende menneske er av helt annen kultur, det være seg forhold mellom mann-kvinne, dominerende part, "sjefsrolle i hus etc". Likevel er tydeligvis dette ikke noe jeg har inntrykk av er attraktivt for de som velger å "gå denne veien". Det er jo ikke slik at en ønsker en dame med noe annet enn et "vestlig-inspirert dynamikk mellom mann-kone". "Dessuten er disse "thai-damene definitivt ikke noen som lar seg pille på nesen!".

- Det er et asymmetrisk makt-forhold grunnet økonomi, hvorpå den ene part (nordmannen) bringer den andre (den utlandske) ut av dårlige kår. Likevel virker nordmannen å være blind på at "kjærligheten" her ikke er betinget til økonomi - og derav kjøpt.

Så hva skyldes det da egentlig, at en velger seg til øst-europa/asia for å finne kjærligheten? Ikke er det av åpenbare kjærlighetsgrunner (da en søker seg ned dit uten noen i sikte, men snarere "finner seg noen"), ikke er det grunnet kultur, ikke er det grunnet makt-forhold.
Jeg har heller aldri hørt utseende er en faktor (som jeg i tilfellet faktisk kunne til en viss grad forstått), så hva er det egentlig igjen da?