View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Først og fremst: Det er ikke alltid nødvendig å tolke noe til sitt ekstreme ytterpunkt.
Vis hele sitatet...
Riktig, men du har regelrett sagt du mener vold mot de du ikke liker er greit. Du har også sagt man kan si at noen er noe, basert på hva de ikke sier, selvom de sier de sier de ikke er det. De to sammen er en farlig kombinasjon. Det må du da se?

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det er overhodet ikke slik at jeg er for å møte tale med vold, men men samtidig har jeg store problemer med å gidde å ta rasister i forsvar.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å forsvare hva rasistene sier, det handler om å verne om ytringsfrihet og møte ytringer med ytringer. Å møte de med vold er en fallitterklæring av egen posisjon.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Spesielt ikke når de prøver å provosere frem en slik respons. Man høster som man sår heter det vel?
Vis hele sitatet...
Vel, steinkastere må også høste det de sår, hva er poenget ditt?

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det er saker hvor man ikke kan sitte på gjerdet, hvor man enten er en del av løsningen eller en del av problemet.
Menneskerettigheter er etter min mening et slikt tilfelle. Enten så mener du at alle mennesker har samme verdi eller så er du en rasist. Uansett hvor mye du hevder at du ikke er det.
Vis hele sitatet...
Ytringsfrihet er også en menneskerettighet. Det verner ikke idioter fra å si dumme ting og bli møtt med motargumenter, men det skal verne dem fra å bli truffet med steiner. Både i form av at staten ikke skal straffeforfølge innenfor gitte rammer, og være garantist for at folk får uttrykke det de vil. Og dersom noen går over grensa, er det statens oppgave å sanksjonere det, ikke en selvrettferdig mobb med steiner.

For øvrig lurer jeg litt på hvem dere tror sto og kastet steiner? Den vanlige muslimen i gata kaster ikke stein på folk som sier noe de ikke liker, de er som folk flest. De bare avfeier SIAN som idioter og lever livet sitt som vanlig. Så jeg ville vært særs forsiktig med å si at de som kaster stein er av den joviale typen man tar en øl med.