View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Helt enig der, og de ekspertene du referer til her er en av de kildene jeg lurer på. Hvilke eksperter er det?
Vis hele sitatet...
Ingen. Det er ingen eksperter som anbefaler vaksinen, for den er ikke godkjent ennå. Vi snakker om et hypotetisk spørsmål om hvorvidt vi vil ta vaksinen hvis den blir godkjent og anbefalt av eksperter. Jeg kan selvsagt ikke gi deg en kilde på at den er anbefalt før den eventuelt blir anbefalt. Jeg kan gi deg en kilde på at en vaksine må godkjennes ganske grundig før du overhodet får muligheten til å velge å ta den, men det trodde jeg ærlig talt var allmennkunnskap.

Og ja hvis det er sånn at ekspertene skulle anbefale en bestemt vaksine, så er det en annen sak, da snakker vi fortsatt hypotetisk som er det jeg har gjort i hele denne tråden.

Det sier seg selv at hvis det er tilfellet, så gjør man jo det. Hvis du har fått for deg noe annet enn det så er det beklagelig, men nå er det ikke ikke et narrativ jeg foreløpig har fått illustrert her.
Vis hele sitatet...
Det er virkelig ikke det inntrykket du har gitt her, nei. Du spør om vi vil ta vaksinen, da antar vi selvsagt at det gjelder etter at den er godkjent og anbefalt, hvis ikke vil vi ikke få muligheten til å ta den. Ditt svar er at du er enig med magnet, munin og utepaanordnes, som sier hhv
Nei, er redd bivirkninger
Vis hele sitatet...
,
Jeg tar ikke sjansen, jeg er også redd for bivirkninger. Jeg ønsker heller å bli smittet av covid enn å ta vaksinen.
Vis hele sitatet...
og
Kommer ikke til å ta den, vil heller få covid en å ta vaksinen
Vis hele sitatet...
Av det sluttet jeg at du ikke kommer til å ta vaksinen dersom den altså blir anbefalt, godkjent og kommer på markedet. Jeg synes ikke det var en helt på jordet slutning.

Hvis det du mener er at du ikke vil ta en ikke-godkjent vaksine før den er anbefalt, hvis du på et eller annet mystisk vis skulle få hendene på en, så er jeg hjertens enig. Det tror jeg samtlige i tråden er.


Og spørsmålet som gjenstår da er jo om du bruker maske i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Nei, fordi jeg ikke har vært i noen situasjon der det er anbefalt. Jeg har ikke vært på kollektivtransport eller i store, tette forsamlinger etter utbruddet. Jeg har med masker i veska dersom jeg skal et sted der jeg kan komme i en sånn situasjon, men har klart å unngå det så langt. Det er ikke anbefalt å bruke maske med mindre man er tettpå folk, da man risikerer å ta seg for mye til ansiktet og faktisk utgjøre en større risiko for smitte. Forstår ikke helt hvor denne maske-hangupen kommer fra. Jeg kan forsikre om at jeg følger smittevernregler, med veldig god margin.

Kan også legge til at hvis du legger din lit i noen som du sannsynligvis ikke har møtt fra freak angående kjemikalier du skal sende i blodomløpet, så vil jeg ikke høre mer om kildekritikk fra deg. Det blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Hvilken del av "et rungende nei" var det du ikke forsto?
Sist endret av *pi; 25. oktober 2020 kl. 08:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.