View Single Post
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Seff ser jeg den, men når du bor å gror på bunnen av et sammfunn som til stadighet skal distdansere seg fra de mindre heldige å de svake, så kan jeg love deg at du føler deg både lurt, svindla, rævpult å dolka i ryggen uansett hvor du snur å vender deg, at jeg har et tillitsproblem til styresmaktene er iværtfall ikke min skyld, det var vel ingen tilfeller av langvarig/livstids bivirkninger på værken svine eller fugleinfluensa..
Så det er ikke "bare fordi man har funnet ut at man skal være vaksinemotstander just because"
Vis hele sitatet...
En langtidsvirkning av alle influensaer er potensiell død. Men som alle andre sykdommer rammer det som oftest eldre eller syke mest.

Og i ettertid har man også kommet frem til at risikoen av å ta vaksinen var lavere enn om folk lot være. Ja det var en del folk som klaget på ting som narkolepsi - men mener og at de som har gjort (meta?)studier på dette har kommet frem til at mange av tilfellene med ulike ettervirkninger (som nerkolepsi) trolig ville fått det selv uten vaksinen.

Vi mennesker er jo veldig glad i å se årsak og sammenheng i ting. Så om man tar en vaksine og en stund senere får f.eks. narkolepsi eller annen sykdom er det veldig lett for å oss å skylde på vaksinen uten at vi egentlig har beviser for det. Og det er vanskelig for oss å forstå at det bare kunne vært tilfeldig.
Sist endret av etse; 23. oktober 2020 kl. 13:04.