View Single Post
drQ
Egendefinert
634
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Enig i det du sier, men vil kaste ut en påstand her og se hva dere mener:
Grunnen til at politiet i norge ikke bærer våpen er jo som kjent at kriminelle og bevepner seg da. Hvis politiet i usa hadde lagt våpnene på kontoret så ville det ha blitt mildere tilstander.

-Selv tror jeg at politiet hadde blitt voldtatt i alle hull om de hadde prøvd seg på noe sånt uten årekke med forberedelser...
Vis hele sitatet...
Tror det hadde vært anarki i løpet av en uke i USA.

I mine øyne er dette irreversibelt. Tar man først frem våpen, og bevæpner politiet, er det ingen vei tilbake. Det er nok en medvirkende årsak til at politiet i Norge og England forstatt er ubevæpnet, selv om det etterhvert ganske ofte er behov for våpen. Noe som gjerne løses best på andre måter enn å utstyre alle politifolk med håndvåpen som benyttes i tide og utide.

For USA sin del kommer jo historien inn i bildet og. Siden den hvite mann satt sin fot på kontinentet har de jo løpt rundt med våpen. Alle har sett westernfilmer... Tre hundre års historie endres ikke i en håndvending.

Kanskje hvis alle våpen ble forbudt, og dette ble strengt håndhevet i noen tiår, så kunne politiet blitt avvæpnet etter en stund. Men jeg har egentlig ikke troen på at det ville fungere heller.