Tråd: Velforening
View Single Post
Jeg vet ikke om dette er helt riktige sted å spørre om dette, men jeg vet at dere sitter med kunnskaper om det meste her inne - så jeg prøver.

Vi flyttet inn i ny bolig for to år siden. Lenge har naboene ytret ønske om en velforening i gata. Vi har fått høre fra naboer at det tidligere fantes en velforening knyttet til gata, men at styreleder flyttet og at det ikke var mulig å få kontakt med han i ettertid.

Det sto en del penger på velkontoen da han flyttet. Jeg har en mistanke om at vi kan se lenge etter disse pengene, men det er jo en liten mulighet for at disse fortsatt står på en eller annen konto, hvis vi er veeeldig heldige.

Det finnes bare en bank i kommunen, og jeg vil tippe at en evt. konto er opprettet her. Nå er jeg usikker på om det var på hans private konto, men naboer mins å huske at det var en egen konto opprettet for gata.

Er det noen som vet om det er mulig å få fatt på denne på en eller annen måte? Jeg har sendt en mail til banken - mer enn det føler jeg ikke at jeg får gjort.

Jeg har prøvd å søke i Brønnøysundregisteret, men finner ingen organisasjon registrert på gata. Jeg vil tippe at det er umulig å finne ut om det eksisterte, hvis den er slettet?

Og sånn helt til slutt ...: hvis jeg skulle opprette en velforening for gata.. Hva er veien å gå? Hva bør jeg tenker på?

Jeg er helt blank på dette området, så jeg tar imot alt av tips!