View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Glemte å nevne en ting til, vedr MDMA vs 2CB:

Jeg har ADHD, så om du ikke har dette så kan det godt være at du har en helt annen opplevelse enn meg, men når det kommer til MDMA vs 2CB så kan jeg beskrive det slik:

2CB: Trippy, gode frysninger, prikking, kroppslig fryd.
MDMA: Mental fryd, varmt kropp og hode (rett imellom lunkent og varmt, føles veldig godt ut), evig ammunisjon til å utløse eufori og frysninger i hodet.

2CB går mye mer på de fysiske sansene, mens MDMA gir meg en indre ro kombinert med en varm godhetsfølelse i hele overdel av kroppen. Kroppslige senasjoner er der også, slik som det er på 2CB, men det overskygges av det som skjer mentalt.

MDMA er forresten virkestoffet som ligger i det som selges i Ecstacy, så her må jeg nesten bare si at du må nesten prøve det for å vite hvordan det føles. Og med det sagt så anbefaler jeg ei heller oppfordrer deg ikke til å prøve det heller.

MDMA utløser alt kroppen har av serotonin (kalles vel lykke eller kjærlighetsstoffet?). Dette gjør bl.a at kroppen er tømt etter at du er ferdig med å trippe. Det er vel noe som heter tirsdagsdepresjon eller tirsdagsselvmord for en grunn: man får ofte en kraftig kjemisk ubalanse som man virkelig får kjenne på etter noen dager etter at man har trippa.

Jeg kan selv si at de første gangene at jeg brukte MDMA at jeg hadde veldig introspektive opplevelser, første var den beste, slik som det er for de fleste med dette stoffet. Har brukt det 5 ganger siden korona begynte, og siste gang jeg prøvde, så var det ikke like magisk som det var de første gangene heller. Men det er kanskje også fordi at jeg fast går på ADHD medisiner nå (takket være MDMA, det var først etter at jeg innså hvor rolig stimulanter gjorde meg at jeg innså at jeg burde ta kontakt med lege og prøve medisinering), kombinert med litt forskjellige stressfaktorer som oppsto forrige gang jeg trippa.

Jeg har litt 2CB igjen i skuffen, etter å ha skrevet disse innleggene lurer jeg på om jeg skal prøve meg igjen på dette stoffet, og se om jeg får en spennende opplevelse. Kanskje jeg prøver meg på en Nexus flip (MDMA, etterfølgt av 2CB).

Sjekker innom tråden sporadisk
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt "beskyldt" for å ha både AD/HD og autisme av diverse tilfeldige folk som jeg har møtt siste årene, så kan vel tenkes at jeg har underliggende som aldri har blitt sjekka opp. AD/HD i dette tilfellet mer mot tankekjør enn noe kroppslig. Jeg har ihvertfall ikke det energinivået og drive til å gjøre ting fysisk som mange med AD/HD har.

Hørt at MDMA og 2C-B skal være en god combo, men ikke noe jeg skal streve etter å kombinere med det første. Ikke har jeg prøvd MDMA enda og det kroppslige fra 2 stk 2C-B var mildt sagt overveldende.

Men bra at du har funnet ut av underliggende diagnoser da. Kan se for meg at det har hjulpet betraktelig i hverdagen.

Sånn i utgangspunktet virker det på meg som mange med AD/HD, enten underliggende eller diagnosert, har en tendens til å ha prøvd mange flere stoffer enn den jevne nordmann.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slik jeg opplevde min første og hittil eneste bad trip: Av ren tilfeldighet tok jeg på headsettet å spilte av en tilfeldig sang med en såpass dyp og metaforisk tekst som jeg følte passet -nøyaktig- om meg, noe som gjorde at jeg ikke lengre klarte å stole på virkeligheten lengre: "hvordan kan det være tilfedig at jeg sitter å hører på denne teksten som jeg ikke klarer å benekte handle om selv, her og nå når jeg tripper? Hvordan er det mulig? Er det universet som prøver å si meg noe?". Jeg mister evnen til å tenke fullstendig, og blir stuck i tankeloops.

Badtrippen begynner:

Dette ble etterfølgt av to timer hvor jeg ikke forstod selv hva som skjedde i hodet, men jeg løpte rundt i leiligheten i panikk, redd for at jeg skulle dø eller bli liggende i koma i mangfoldige dager. Så begynte å rydde leiligheten i all hast, da jeg ble helt obsessed av å "ikke bli funnet som en bevisstløs narkis". Totalt desorganisert rydding i full panikk, begynte å forberede brødskive og melk og la det på nattebordet osv, trolig i frykt om at jeg skulle våkne opp for svak til å gå og dø av sult, elns. Jeg klarte ikke å formulere det i hodet eller forstå det selv på dette tidspunktet, men det føltes ut som at hodet mitt skulle eksplodere, i form av at det ventet meg en "megaåpenbaring" som ville slå meg i svime. I denne mellomtiden hadde jeg fullstendige synshallusinasjoner når jeg lukket øyene.

Hallusinasjoner:Med lukket øyer så jeg et fullt regnbuespekter med demonske ansikt (et til venstre og et til høyre) som morhpet til horn i impulser, som "stakk hjernen" (ja det føltes fysisk vondt ut i hodet), jeg tenker med egen stemme høyt, og demonene stakk/morphet og utvidet hornene sine synkront med hva enn jeg tenkte høyt. Denne videoen her er faktisk et godt eksempel på bevegelsene og morphingen demonene gjorde: https://www.youtube.com/watch?v=wTUMbjFzli8

Jeg løpte som nevnt i leiligheten og forberedte meg selv på å bli en grønnsak i ubestemt tid. Jeg husker ikke selv om jeg omsider fikk en egodød, eller om jeg bare av meg selv mistet min indre uro, men plutselig merket jeg at jeg ikke lengre var stresset, og at det vikret til at jeg var roligere. Så merkelig tenkte jeg! I løpet av et par minutter er jeg såpass tilbake til meg selv at jeg prøver å huske hva var det jeg gjorde i løpet av trippen min, og husker da at jeg begynte å lytte på musikk. Når jeg da begynte å tenkte på teksten jeg hadde hørt, opplevde jeg noen strømstøt i hjernen som føltes ut som at de "løste knuter" eller rewira hjernen, i form av at jeg fikk momentane flashbacks og åpenbaringer om min barndom. Det skulle vise seg at jeg plutselig var i en modus hvor badtrippen hadde rokkert og sjonglert på en haug av vonde følelser, negative tanker o.l. fra barndommen min, og at hodet mitt nå var kaldt og klart nok til å konfrontere dette. I løpet av de neste timene reflekterer jeg over min egen barndom og klaterer på en måte i revers igjennom min egen barndom, hvor jeg ser på alt fra Å til A igjennom forskjellige vinkler. Og hver gang jeg nøstet opp i en gammel løgn, kjente jeg dette "støtet" i hjernen, noe som gjorde at jeg visste at jeg var på "riktig spor". Hver gang jeg låste opp de nye stiene å grave i, virket det litt som at hver støt ble svakere eller svakere, ut ifra hvor dypt jeg hadde gravd i spesifikke tema, så jeg viste somehow hvor mye igjen jeg hadde å grave i, før det ble naturlig at jeg gravde litt lengre tilbake i historiehiarkiet.

Til slutt så følte jeg at jeg hadde fått gravd i alt jeg hadde klart, og prøvde å sove. (Dette var ca. 14 timer etter at trippen begynte). Jeg prøvde i ca. to timer å falle isøvn uten hell, og mistenkte at det er pga forhøyet hjerneaktivtet, veggene smeltet enda så trippen var teknisk sett ikke over, men mentalt sett så følte jeg meg helt normal igjen. Endte med at jeg tok meg seroquel utskrevet av lege for å sove, og sovne fikk jeg gjøre. Livet ble ganske mye bedre i et par måneder fremover, følte meg som et nytt menneske

Trippen ble gjort alene på 260 ug LSD forresten. Lærte at jeg burde forberede meg mye bedre til neste gang ihvertfall, da jeg fikk oppleve at alt man stresser med, både langvarig og kortvarig, vil komme til å smelle med en gang. Så jeg rydder definitivt leiligheten min til neste gang, slik at jeg ikke blir opphengt i hvordan leiligheten min ser ut. Å så tror jeg at jeg gjør lurt i å skrive påminnelser til meg selv om at verden ikke går under, og at jeg tripper, og at trippen vil være ferdig klokken xx:xx, og plasserer disse rundt i leiligheten.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ganske slitsomt ut. Spesielt når det er 14 timer av det.
Var det 14 timer etter inntak, eller 14 timer med trip?

Noe av det du nevner om å gå igjennom tankene og prøve å finne det underliggende "problemet", eller heller årsaken, er ting hjernen min ofte begynner med når jeg skal sove. Spesielt da jeg ikke får sove. Problemet er jo at man i det stadiet ikke - lagrer - mye informasjon. Det er vanskelig å forholde seg til det dagen etterpå, siden det meste av analyser som har blitt gjort i halvsøvne ikke er noe man husker i detalj. Eller i det hele tatt.
Sånn sett tror jeg LSD kan være "the drug for me", hvis jeg bruker det riktig.

Den dårlige trippen din virket jo heller ikke så dårlig, totalt sett. Sånne type trips kan jeg se for meg, men jeg vet ikke om jeg ville ha kategorisert dem som dårlig eller skumle på den måten.
Tror man skal være utenfor konfortsonen for at man skal lære noe som er veldig nytt. Det er jo alltid ekkelt, men det du nevner er mer eller mindre innafor det jeg forventer.

Forvrengingene kjenner jeg forsåvidt igjen fra sånn midt på natta søvnløshet, midt i mellom bevissthet og ikke. Og en del av de samme effektene fra 2C-B. Disse forvrengingene er derimot helt greit. Det er vel noe av det jeg finner mest interessant.

Så får vi se! Har i kjøleskapet, så må bare finne noen som har tålmodighet til å faktisk følge med på det der.
Veldig greit å få høre andre sine opplevelser ihvertfall!