View Single Post
Takker for svarene jeg får!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men jeg opplever det best på veldig lave doser, type 5-8mg. Får en form for kilen og prikkete følelse i kroppen. Alexander Shulgin (han som oppdaget 2CB) skal ha sagt at det er verdens beste sex drug noensinne, og det var faktisk dette det ble markedsført som for 30-40 år siden.

Det er en annen og mildere form for ekstase enn det man opplever på MDMA, men er mye mindre nedsider med 2CB etter trippingen også. 2CB jobber på serotonin reseptorene, akkuratt slik som sopp og MDMA gjør, så det er definitivt innenfor hva man kan forvente. Ut ifra det jeg selv har lest har folk på psykedelia veldig forskjellige opplevelser på de forskjellige stoffene, og 2CB er stoffet som virket til å ha flest delte meninger. Noen blir bare kvalme, noen opplevel mental ekstase, andre opplever at verden smelter fullstendig osv osv. Har nok noe med at folk doserer veldig forskjellig, og at dosene i pilleform ofte er veldig oppskrutt.

Glad på dine vegne TS, virker til at du får veldig god funk av 2CBen
Vis hele sitatet...
Kan ikke helt se for meg hvor mye større kroppslig velbehag MDMA skal klare å gi, kontra det jeg fikk av 2C-B. I så fall må det være ekstremt avhengighetsskapende eller gi en opplevelse som er helt annerledes.
Jeg opplevde en del kvalme også, spesielt da jeg drakk vann, men ikke noe som ikke var håndterbart.
Ellers er følelsen i kroppen det eneste som var "skummelt" her. Det var en følelse jeg kan se for meg gjør at folk ruser seg igjen og igjen for å prøve å oppnå..

Sitat av wackwrack Vis innlegg
Kult å lese, kjenner meg igjen i mye. Ville bare skyte inn at opplevelse og effekt er veldig dose avhengig. Noen ganger kan det også ta lengre tid enn andre effektene begynner. Det er stor forskjell mellom 15 og 30mg 2CB, eller 120 og 200ug LSD.

Jeg opplever det som at man må være åpen for effekten, og at til å begynne med trenger kroppen og hodet å bli kjent med stoffet før man på en måte tillater full effekt. Selv får jeg større effekt på mindre doser psykedelika etter en god del erfaring med det. Lukker jeg øynene og legger meg ned, fokuserer på pusten og musikken, tømmer hodet for tanker, så når jeg helt andre nivåer enn om jeg sitter å ser på ting og venter på å se noe rart på et vis. Euforien blir også lettere tilgjengelig på et vis.

Hva gjelder den euforiske deilige følelsen du beskriver, så har jeg opplevd det i noe ulik grad på alle psykedelika jeg har prøvd. Men jeg foretrekker den oppnådd på psykedelika fremfor MDMA. Mekanismen er ulik, da MDMA på et vis tømmer hjernens glede hormoner ut i hjernen og øker konsentrasjonen for en stund. Da føler man seg gjerne utbrent og kanskje irritabel, frynsete eller lei. Dermed den kjente depresjonen og viktigheten av å ikke ta for mye og ofte.

Verdt å nevne hvor totalt ulike opplevelsene kan være fra gang til gang også, selv på de samme stoffene. Et sammensurium av utslagsgivende variabler som mindset/setting. 2CB er også kjent for endel mer body-load enn sopp/LSD, hvilket kan bety at det føles litt mer intenst på kroppen, mens andre psykedelikaer kan være mer intense i sinnet på et vis.
Vis hele sitatet...

Jeg kan se for meg at man får mer ut av det med å være åpen for effekten og at det kan være grunnen til at jeg trengte et stort drag fra vapen for å få det igang.
Ellers prøvde jeg meditasjon (noe det er lengesiden jeg har gjort og som omtrent er umulig med en hund i huset eller å fokusere på ting for å "se etter effekter".
Etter vapen må jeg jo si jeg fikk til det, og mer.

Jeg ser på mange måter frem til å prøve LSD, med tanke på at det kan gi mer av erfaringene, uten kanskje så mye av følelsen som gir den voldsomme godhets følelsen i kroppen.
Jeg brukte ordet eufori om det når jeg først begynte å skrive rapporten over, men fant ut at det var et upassende ord for hva jeg faktisk følte. Det var nok en del av eufori også, men det var mer i oppdagelsen og forundringen over alle synene. Ellers var det ikke noen glede utover det, eller sterke emosjonelle reaksjoner. Det var bare godt. Mer som et varmt bad, sånn sett.
Det er vel kanskje derfor man ikke får den "tappingen" som MDMA kan føre til heller, siden det ikke var glede, sånn sett.

Jeg er egentlig spent på "bad trips" også. Mye fordi jeg har lyst til å se hvordan det utarter seg og hva det fører til. Også fordi jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan de synene osv jeg hadde kan føre til det, utenom at man mister seg selv helt. Klart, kan vel lønne seg å ha noen som kan fortelle en hva som er normalt og ikke under de første trippene, og holde seg til kjente settinger.
Påvirker 2C-B hvor mye LSD og flein eventuelt funker etterpå? Altså hvor lenge kroppen har oppbygd toleranse?