View Single Post
Forstår at det her er snakk om Veksthuset? Har aldrig vert der selv, ettersom jeg aldrig har misbrukt noe. Men kjenner noen som er der. Det med tannbørste er nok bare tull. Men skjønner det slik at det er litt spesielt opplegg der inne. Jeg får litt slike vibber til rekrutten i forsvaret når jeg hører om hvordan det er. Det er ikke slik at de må snakke på en spesiell måte hele tida. Men er visst ikke lov å banne. Men om de skal noe, så må de tiltale veilederene på en spesiell formell måte. Jeg var så vidt innom døra der en gang. Hun jeg kjenner og et par til hadde fått fri et par timer for å fikse noe private greier, jeg skulle kjøre de en plass. Når de skulle gå, så måtte de alle i tur og orden si "veileder, ber om tilatelse til å forlate veksthuset" eller noe i den dur. Det syns jeg var litt snodig.

Og ja, det er slik at de ikke kan komme og gå når de vil. De må søke om permisjon hvis de skal noe. Tror det blir lettere å få innvilga etter hvert som man har vert der ei stund, hvis de ser at du er en person som tar opplegget seriøst og det går an å stole på.

Og så er det vel slik at det er beboerne som drifter hele opplegget, det går på rundgang hvem som vasker og hvem som er på kjøkkenet og slikt.

Og så høres det ut som det stort sett er opplegg hver dag med ting og tang. Man kan ikke bare være på rommet hele tida. Og selv om man har fri, så må man oppholde seg på fellesområdet eller noe, får ikke gå og være aleine på rommet før 6 på kvelden tror jeg. Og tror man må vere någen lunde "anstendig" kledd fram til 6 og. Kan ikke gå rundt i stilongs liksom. Og trur mobilen må ligge på rommet stort sett.

Det her er bare mine inntrykk som jeg har fått, kanskje husker jeg noe feil, og mulig at noe jeg skriver her bare er sludder lol.