View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg mener at i den store sammenhengen er det veldig mange ting her i verden som er mye verre en uproblematisk. Bemerk at jeg ikke påstår at utroskap er uproblematisk! For det er det ikke. Det er serious shit. Men altså ikke like ille som skjult overvåkning, datainnbrudd, vold, tortur, drap eller systematiske forsøk på å ødelegge noens liv for alltid. Som altså er løsninger som gjerne jubles frem ned besyv og forståelse.

Jeg mener også at det fleste mennesker faktisk er trofaste, og at selv blant de som er utro så er det ganske få som er det fryktelig ofte. Det er i alle fall mitt inntrykk at det er vesentlig flere som har endt opp truseløse bak stabelen med 80-grams kopipapir på lageret etter et litt for fuktig julebord én gang, enn det er av de som sjonglerer fem elskerinner, fire elskere og en saueflokk ved siden av flere parallelle ekteskap i tre ulike land.
Vis hele sitatet...
Nå ble det et veldig så bredt spekter, men skjønner tegninga. Å definere brudd på trofasthet er så mangt og det kommer ann på hva man legger i det.